Bechtel nu-şi plăteşte subcontractorii

Reprezentanţii unor firme subcontractoare ale companiei americane Bechtel au acuzat constructorul Autostrăzii Transilvania că nu a plătit facturile pentru diverse lucrări executate în 2010, şi au cerut sprijinul prefectului de Cluj,

Florin Stamatian, pentru recuperarea banilor

Zece administratori de firme din Cluj şi Sălaj au fost primiţi ieri dimineaţă în audienţă la prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, ei reclamînd că, din cauza neplăţii sumelor datorate de către compania Bechtel, cuprinse între zeci de mii de lei şi milioane de euro, au fost nevoiţi să trimită angajaţi în şomaj, să renunţe la maşinile achiziţionate în leasing şi chiar să îşi închidă afacerile. “Noi am subcontractat lucrări pentru Bechtel la Autostrada Transilvania în anul 2010. Avem facturi şi nu ni s-au plătit. Am lucrat la Autostrada Transilvania, se circulă pe autostradă şi am vrea să ne primim banii. Asta e durerea noastră. Sunt peste 50 de firme, unii zic că sînt 150. Am cerut sprijinul prefectului de Cluj, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, să vedem ce se poate face, să ne ajute în recuperarea banilor”, a declarat Gavril Vagner, care are de recuperat 80.000 de lei pentru lucrările făcute de firma sa de transport şi materiale de construcţii. El a precizat că s-au purtat discuţii şi cu conducerea companiei Bechtel pentru plata datoriilor, dar aceasta amînă luarea oricărei decizii. “Noi ne-am săturat de un an de zile să tot aşteptăm. Cei de la Bechtel ne amînă că sînt în discuţii cu Guvernul. Avem necazuri şi noi. Vedem ce soluţii ar fi, să dăm Bechtel în judecată ar fi una, dar nu este cazul, vrem să ne înţelegem normal”, a mai spus Vagner.

La rîndul său, un alt administrator de firmă, Costel Călugăr, a precizat că are de primit de la compania Bechtel “mai multe milioane de euro” pentru lucrările executate la Autostrada Transilvania. “Am avut lucrări de transport, de piatră, balast şi nu am primit banii de peste un an şi două luni. Am de recuperat milioane de euro, am plătit TVA şi datoriile la stat. Am fost nevoit să dau afară mai mult de jumătate din angajaţi, dar sînt alte firme care şi-au pierdut maşinile achiziţionate în leasing sau au dat faliment. O soluţie ar fi preluarea datoriilor pe care Bechtel le are către firmele care au lucrat la Autostrada Transilvania de către CNADNR. Ne temem că Bechtel ar putea să plece din România şi să nu-şi plătească datoriile”, a precizat Călugăr.

Prefectul Florin Stamatian a declarat că va încerca să ajute firmele subcontractoare la Bechtel pentru recuperarea datoriilor. “Reprezentanţii firmelor subcontractoare la Bechtel au venit cu o soluţie care poate fi viabilă. O să fac demersurile necesare în această direcţie”, a spus Florin Stamatian.

Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, cînd autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Articole din aceeasi categorie