Angela Gheorghiu: Mi se spune „Mimi”

 La Repubblica

Soprana Angela Gheorghiu vorbeşte despre rolul Mimi din opera Boema de Giacomo Puccini, pe care îl va interpreta din nou la Milano, la teatrul La Scala.

Angela Gheorghiu nu mai ştie de cîte ori a interpretat rolul lui Mimi, eroina din opera lui Puccini. Gheorghiu se întoarce la teatrul Scala din Milano. Ea este descrisă drept „una dintre vocile şi chipurile cele mai frumoase ale liricii mondiale şi una dintre sopranele cele mai faimoase din lume”.

În rolul lui Mimi, Gheorghiu a debutat în 1990 în România, apoi, în 1992, a reluat rolul pe scena de la Royal Opera House din Londra. A fost începutul unei cariere extraordinare. Anul acesta, Gheorghiu a jucat rolul lui Mimi la Seul, Londra, Barcelona, München şi acum la Milano, sub bagheta dirijorului Daniele Rustioni.

Gheorghiu declară că nu a început încă să deteste personajul: „Dacă aş detesta o mică parte din Mimi, nu aş mai interpreta rolul. Trebuie să iubesc personajele fără rezerve, altfel nu m-aş simţi bine”.

Întrebată dacă se teme de acest personaj, soprana răspunde că se teme numai de ea însăşi, deoarece, cu timpul, s-a schimbat, învăţînd în acelaşi timp multe lucruri de la diferiţii dirijori şi parteneri pe care i-a avut pe scenele din întreaga lume. A interpretat rolul lui Mimi în teatrele cele mai faimoase din lume, mulţumită lui Mimi l-a cunoscut pe soţul ei şi s-a căsătorit în timp ce juca acest rol la Metropolitan, la New York, aminteşte Gheorghiu.

La teatrul Scala din Milano, opera Boema va fi interpretată în modul în care a fost regizată de marele regizor italian Franco Zeffirelli în 1963.

„Va fi un fel de Boema în 3D, cu o scenografie minunată, care va sublinia realitatea, natura, casa, sentimentul, viaţa. O adevărată magie. Alte spectacole îmbătrînesc într-un an, dar acest lucru nu se întîmplă cu spectacolele regizate de Zeffirelli. Nu întîmplător, opera continuă să rămînă în programul de la Metropolitan şi de la Covent Garden, la Londra”, afirmă faimoasa soprană.

Întrebată care ar fi partenerul ei ideal în această operă, Gheorghiu răspunde că rolul lui Rodolfo a fost interpretat, alături de ea, de cei mai mari interpreţi din lume, de la Placido Domingo la Luciano Pavarotti, dar, după părerea ei, nu există un „dream-cast”. Rolul lui Rodolfo a fost interpretat şi de soţul sopranei române, Roberto Alagna, iar cînd s-a întîmplat acest lucru, totul a devenit un fel de „reality”, pentru că cei doi s-au îndrăgostit pe scenă. Dar fiecare interpret al lui Rodolfo are o caracteristică specifică, după părerea sopranei române, care declară: „Vittorio Grigolo este minunat, are sînge fierbinte, italian. Piotr Beczala este cel mai romantic. Şi amîndoi au o voce splendidă”.

La întrebarea dacă aspectul fizic este important în opera lirică, soprana răspunde că ea însăşi a lansat această tendinţă, şi nu numai pentru femei. „Şi bărbaţii, regizorii, dirijorii sau interpreţii, doresc să aibă un „physique du role”. Dar nu aspectul fizic este singurul lucru care contează. Ajută foarte mult, dar „vocea este mult mai misterioasă”, susţine Angela Gheorghiu. „Vocea este o bogăţie cu care te naşti. Iar dacă ai un corp mai puţin norocos, nu contează, dacă ai voce. Dacă o cîntăreaţă este foarte frumoasă, dar are o voce care nu este la înălţime, ea devine imediat urîtă”, conchide Angela Gheorghiu.

Articole din aceeasi categorie