Ziua Interacţiunii Om-Animal

Cea de-a doua ediţie a “Zilei Interacţiunii Om-Animal” a avut loc pe data de 1 iunie, în curtea interioară a Universitatăţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV), Cluj-Napoca. Organizat pe baza consorţiului dintre Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei (UBB), Facultatea de Medicină Veterinară (USAMV) şi Institutul de Cercetare al Interacţiunii Om-Animal, de la Grădina Zoologică Turda, evenimentul a fost destinat copiilor cu şi fără dizabilităţi, pentru promovarea terapiilor şi activităţilor asistate de animale.

“Particularitatea acestui eveniment este că, de data aceasta, avem aici copii cu dizabilităţi, cu nevoi speciale. Alături de părinţi, pot să vadă ofertele noastre pe activităţi asistate, cu animale. Avem, practic, cîini de terapie, se fac demonstraţii de echitaţie terapeutică, avem animale exotice, dar care pot fi mîngîiate ori atinse sub supervizare, precum tarantulă, şerpi, dihori. Noi numim asta terapie de sensibilizare prin expunere, în tratamentul fobiilor”, explică coordonatorul evenimentului, conf. univ. dr. Alina Rusu, prodecan al facultăţii de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei.

Printre participanţii la eveniment se numără asociaţii şi organizaţii destinate protecţiei animalelor şi dezvoltării calităţii vieţii şi sănătăţii mentale ale persoanelor (Arca lui Noe, Trei Fraţi Pătaţi, Minte Forte, Rita 21, Autism Transilvania, Descoperă Natura, Angel Dog, DogAssist etc.). Au participat, de asemenea, reprezentanţi ai Asociaţiei Studenţilor Psihologi din România, ai Clinicii Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară-Spitalul de Urgenţe, ai pensiunii animalelor de companie Pet Joy şi ai Departamentului de Psihopedagogie Specială Cluj-Napcoa. Activităţile asistate, cu animalele, au presupus cursuri de echitaţie, pregătirea cîinilor pentru nevăzători, demonstraţii de dog dancing, exerciţii de coordonare motorie şi dezvoltare a atenţiei, dezvoltarea abilităţilor de exprimare a emoţiilor prin corporalitate.

“Practic, este o direcţie a Departamentului de Psihopedagogie Specială, pe care încercăm să o dezvoltăm;  să dezvoltăm o serie de studii, atît pentru persoanele cu dizabilităţi, să spunem, deficienţe de văz, cît şi pentru cei cu tulburări intelectuale, pentru copii cu autism, iar acest lucru îl facem pentru interacţiune, dezvoltarea unor comportamente pro sociale, pentru dezvoltarea empatiei, pentru comunicare, pentru confort afectiv şi…pentru distracţie, să zic aşa”, precizează conf. univ. dr. Adrian Roşan, directorul Departamentului de Pedagogie Specială, UBB, Cluj-Napoca.

Meda Dora BRUCHENTAL

Articole din aceeasi categorie

    Nu exista articole asemanatoare