Vânzările de alimente, bături şi tutun au contribuit decisiv la creşterea afacerilor din comerţ

În primele cinci luni din acest an, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a majorat cu 6,4%, faţă de rezultatele obţinute în aceeaşi perioadă din 2017, ca urmare a creşterilor înregistrate în special în vânzarea de produse nealimentare şi alimentare, băuturi şi tutun.

Datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată că, în intervalul 1 ianuarie – 31 mai al acestui an, creşterea afacerilor în acest sector a fost generată de vânzările de produse nealimentare – care s-au majorat cu 7,2%, de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun – care au înregistrat un avans de 7%, şi de comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate – care a urcat cu 4,3%.
In ultima lună a intrevalului analizat, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere cu 6,4% faţă de situţia înregistrată în mai 2017. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate, vânzările de produse nealimentare şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au avut creşteri importante. Faţă de aprilie, cifra de afaceri a crescut, în mai, cu 4,1%, ca urmare a majorărilor din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 8,3%), vânzările de produse nealimentare (cu 3,4%) şi vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 2,2%).

Vicecampioni europeni la creşterea comerţului cu amănuntul

Pe de altă parte, datele Oficiului European de Statistică (Eurostat) indică o majorare a volumului comerţului cu amănuntul în România cu 7,1% în luna mai 2018, comparativ cu aceeaşi lună a anului 2017, o creştere mai mare în rândul statelor membre ale Uniunii Europene (UE) fiind înregistrată doar în Ungaria (cu 7,7%).
Comerţul cu amănuntul în UE a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 2,8%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 2,1% iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2%.
În mai, comparativ cu aprilie, comerţul cu amănuntul în România a înregistrat o creştere de 2,1%, creşteri mai mari în Uniunea Europeană fiind înregistrate doar în Portugalia (4,7%), Letonia (3,4%), Slovenia (3,1%), Belgia şi Estonia, ambele cu un avans de 2,9%. Comerţul cu amănuntul, de la o lună la alta, a crescut cu 0,3% în UE, în principal ca urmare a faptului că vânzările de produse non-alimentare s-au majorat cu 1,5%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au avut o creştere de 0,5%.

Articole din aceeasi categorie