Un alt mod de a învăţa matematica

matematicaColegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Cluj-Napoca implementează, alături de Lycée d’Altitude din Briançon, Franţa, proiectul Învăţarea matematicii şi a limbilor străine prin cercetare şi cooperare (MatLan), proiect Erasmus+ finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Proiectul îşi propune:

• crearea de oportunităţi în vederea dezvoltării competenţelor matematice ale elevilor de liceu prin cercetare matematică şi colaborare cu elevi din alte ţări ale Uniunii Europene;

• eficientizarea studiului limbilor străine;

• crearea de instrumente de evaluare a competenţelor matematice şi transversale ale elevilor, dezvoltate prin cercetare matematică în cadrul atelierelor;

• includerea atelierului de cercetare matematică în curriculumul şcolar ca materie opţională;

• oferirea de oportunităţi profesorilor de matematică şi limbi străine de a-şi împărtăşi experienţele şi practicile în sprijinirea elevilor în procesul de învăţare a matematicii şi a limbilor străine şi de a colabora cu colegi europeni pentru a-şi îmbunătăţi practicile de predare.

În cadrul acestui proiect, în săptămîna 25 ianuarie – 1 februarie 2015, se desfăşoară prima activitate de învăţare faţă-în-faţă între elevii celor două licee partenere. Doisprezece elevi francezi, însoţiţi de doi profesori, împreună cu elevii români din echipa de proiect au ocazia de a lucra în echipe pentru a împărtăşi rezultatele cercetărilor matematice deja realizate şi de a discuta modalităţi de continuare a cercetărilor. Elevii francezi au oportunitatea de a experimenta sistemul de învăţămînt românesc participînd activ la ore de matematică şi ştiinţe, precum şi la ore de limba engleză, limba franceză şi limba română. Vizita la Facultatea de Matematică-Informatică din cadrul Universităţii „Babeş-Bolyai”, seminariile despre geometria lui Bolyai şi metodologia cercetării matematice, precum şi vizita la Observatorul Astronomic au îmbogăţit cunoştinţele elevilor, francezi şi români, în domeniul matematicii, ştiinţelor şi al cercetării.

Datorită implicării în cadrul activităţilor desfăşurate la Institutul Cultural Francez, Opera Naţională Română, Muzeul de Artă, Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Salina Turda şi datorită faptului că elevii francezi au fost găzduiţi de familii ale elevilor din Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”, elevii au descoperit aspecte ale culturii şi tradiţiilor româneşti şi franceze şi şi-au dezvoltat competenţele de comunicare în limba engleză sau franceză. Această săptămînă este o experienţă inedită pentru elevii francezi şi români şi profesorii lor. Ea înseamnă bucuria de a învăţa împreună, de a comunica, de a descoperi frumuseţea matematicii şi a altor culturi – a transmis, pentru FĂCLIA de Cluj, Echipa de proiect de la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” din Cluj-Napoca.

Articole din aceeasi categorie