Transportatorii rutieri români pot solicita daune de la “cartelul camioanelor”

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat că au mai rămas doar două săptămâni până când transportatorii rutieri se mai pot înscrie pe site-ul www.cartelcamioane.ro pentru a solicita despăgubiri pentru recuperarea daunelor provocate de ”cartelul camioanelor”.

Transportatorii rutieri români care au achiziţionat camioane noi, inclusiv prin leasing, îşi pot recupera daunele provocate de “cartelul camioanelor” prin intermediul Financialright Claims GmbH, accesând platforma www.cartelcamioane.ro. Data limită pentru înregistrare este 31 mai 2018. Pot fi înscrise numai camioanele care au fost înmatriculate începând cu ianuarie 2003 până în 31 decembrie 2016. O estimare moderată pentru despăgubirile aferente daunelor provocate de “cartelul camioanelor”, incluzând dobânda, ar fi de cel puţin 10% din preţul camioanelor sau din ratele plătite la leasing.

Acţiunea în instanţă este asigurată de casa de avocatură Hausfeld Rechtsanwälte LLP, una dintre cele mai mari firme de avocatură din Europa şi SUA, specializată în dreptul concurenţei. Hausfeld are parteneriat cu UNTRR în România, similar cu cel avut cu alte asociaţii ale transportatorilor rutieri din Uniunea Europeană, precum BGL – Germania, TLN – Olanda, SA – Suedia, Cesmad Bohemia – Cehia, Cesmad Slovakia – Slovacia.

Pentru transportatorii rutieri din România, acţiunea juridică va avea loc în Germania, unde legislaţia este prietenoasă cu firmele afectate de înţelegerile de tip cartel. În sprijinul acţiunii transportatorilor rutieri se află şi ultimele decizii ale instanţelor din Germania. Astfel, în aprilie 2018, Curtea Districtuală din Hanovra şi Curtea Districtuală din Stuttgart au emis trei hotărâri împotriva membrilor “cartelului de camioane”.

În 19 iulie 2016, Comisia Europeană a aplicat o amendă principalilor producători de camioane, deoarece Daimler (Mercedes-Benz), Volvo/Renault, Iveco, MAN şi DAF au fost găsiţi vinovaţi de constituirea unui cartel între anii 1997 şi 2011, în vederea stabilirii ilegale a preţurilor pentru camioanele medii şi mari. În 27 septembrie 2017, Comisia a mai aplicat o amendă unui alt producător de camioane, Scania, pentru participarea la cartel. Amenzile totale s-au ridicat la 3,7 miliarde de euro.

Articole din aceeasi categorie