Tot mai mulţi români devin dependenţi de Internet Banking

Cei mai mulţi români utilizatori de internet (42%) derulează operaţiuni de Internet Banking cel puţin o dată pe săptămână, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de câteva ori pe săptămână şi 10% o dată pe săptămână.


Bărbaţii sunt mai orientaţi decât femeile spre operaţiuni de Internet Banking. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaţilor se constată o diferenţă de plus 12% (38%), conform studiului „Digital ŽEvolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions. Şi la cei care utilizează Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână există diferenţe pe categorii de gen: procentul femeilor este şi de această dată mai scăzut comparativ cu cel al bărbaţilor: 37% versus 48%.
Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotati consumatori, ei alegând să folosească Internet Bankingul cel puţin o dată pe săptămână în procent de 46%. Tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%.
Diferenţe apar şi în funcţie de nivelul de educaţie al populaţiei. Cei cu o educaţie medie şi sub-medie sunt caracterizaţi de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cei care beneficiază de un nivel înalt de educaţie. Mai exact, ultima categorie menţionată utilizează Internet Bankingul în procent de 50% cel puţin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educaţie medie şi sub-medie). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt tot cei cu un nivel înalt de educaţie – 37%, procentul celor care îl utilizează cu aceeaşi frecvenţă din rândul persoanelor cu educaţie medie şi sub-medie fiind de 26%. Astfel, bărbatul cu educaţie superioară este cel care foloseşte cel mai des Internet Bankingul: 74% cel puţin o dată pe lună, 52% cel puţin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.
Studiul mai arată că şi în mediul rural există o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puţin o dată pe lună, 35% cel puţin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.

Articole din aceeasi categorie