Teatrul Maghiar de Stat Cluj – Napoca

p { margin-bottom: 0.1in; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 10); line-height: 120%; text-align: left; }p.western { font-family: „Liberation Serif”,serif; font-size: 12pt; }p.cjk { font-family: „Droid Sans Fallback”; font-size: 12pt; }p.ctl { font-family: „FreeSans”; font-size: 12pt; }

Mercenari – atingerea tandră a lui Corneliu Seghedi”: mărire şi decădere…

sâmbătă 11 mai, 20. 00 * Sala Studio

Premiera cu “Mercenari – atingerea tandră a lui Corneliu Seghedi” este penultima din cadrul proiectului dedicat tinerilor regizori români. Este unul dintre cele patru proiecte câștigătoare ale concursului din anul 2017, este un proiect bine pus la punct şi bine materializat scenic, este proiectul graţie cărora mulţi tineri regizori şi-au făcut debutul pe scena instituţiei condusă de Tompa Gabor.

Tema? Una cu priviri într-un trecut nu prea îndepărtat şi până în zilele noastre. Spectacolul a fost conceput de o echipă interdisciplinară coordonată de regizoarea Ioana Păun, care a încercat să ilustreze, prin intermediul mai multor limbaje, legătura dintre război și pornografie. După atentatele din 11 septembrie 2001, un grup de copii de zece ani ascultă discursul profesorului lor de istorie. Domnul Seghedi le vorbește despre pasiunea lui pentru America și războiul împotriva terorismului. Dar profesorul uită cu desăvârșire să le explice ce înseamnă și ce presupune neputința. Optsprezece ani mai târziu, toți cei șase copii se întâlnesc în micul orășel în care au crescut. Se întorc unul împotriva celuilalt și ajung să se distrugă. Șase tineri care, oriunde s-ar afla, nu cunosc decât o singură regulă: a te apăra presupune a ataca. Şi explicaţiile ni le oferă Ioana Păun, cea care semnează regia artisitică: „Producţia vorbeşte despre modul în care societatea proiectează propriile idei preconcepute asupra celor doi soldați, care au luptat în Afganistan ca militanți. Unul este glorificat, celălalt a decăzut. Tot spectacolul se bazează pe gloria și decăderea acestor doi oameni, care se întorc într-un oraș mic din Ardeal. Întâlnesc comunitatea, care de fapt îi îndepărtează treptat de identitatea pe care o au acum. Vorbim foarte mult despre ce înseamnă conservatorism în societate și în teatru. Spectacolul are două planuri: un plan al poveștii, care se desfășoară în scenă, și un plan, care se întâmplă în spate și este vizibil. Deci, două lumi pe care încercăm să ni le apropiem.”

Decorul este semnat de Ciprian Mureșan, costumele de Maria Gușă, muzica – Sillyconductor (Cătălin Matei), scenariul Mona Bozdog și Ioana Păun, asistent de regie Róbert Kocsis.

Din distribuție fac parte actorii Szabolcs Balla, Éva Imre, Kinga Ötvös, Miklós Bács, Anikó Pethő, Péter Árus și András Buzási.

Proiectele regizoarei Ioana Păun (n. 1984) au fost susţinute de prestigioase instituţii europene şi nu numai, de la Theatre Royal Startford East la Teatro Luna Chicago, Kunstraum Lakeside Austria, Live Art Development Agency UK, Schauspielhaus Viena, Onnasio Centre A tena. Spectacolele au văzut luminile scene în Palestina, Statele Unite, Marea Britanie, Franţa, Germania, Grecia, Suedia,…Temele abordate sunt complexe, notând condiţia femeilor migrante, radicalizarea violentă a tinerilor europeni,…Anul acesta îi aduce lucrul la o coproduc ţie Franţa . România – Belgia, cu premiera în noiembrie pe scena Le Phenix Scene Naționale Valenciennes.

Demostene ŞOFRON

Interferences 2018

Articole din aceeasi categorie