Suplimentare considerabilă de fonduri în cadrul contractului dintre CJ Cluj şi Kiat

Consilierii judeţeni, reuniţi ieri în şedinţă ordinară, au aprobat fonduri suplimentare de aproximativ două milioane de euro pentru lucrările de modernizare a trei drumuri judeţene cuprinse în contractul încheiat în urmă cu şapte ani cu firma Kiat. Social democraţii clujeni au contestat demersul executivului CJ Cluj de a aloca fonduri suplimentare, arătând că firma Kiat trebuia să finalizeze contractul privind reabilitarea a 423 de km de drumuri judeţene încă din august 2015.

Consiliul Judeţean Cluj a motivat suplimentarea cu 8.000.000 lei(fără TVA) a fondurilor pentru modernizarea a 136 de km de drumuri cuprinse în contractul cu Kiat pe motiv că s-a impus introducerea de categorii de lucrări noi şi alte clase de betoane. ‘’În urma expertizării tehnice şi a modificărilor survenite unor STAS-uri şi Normative, proiectantul a fost nevoit să facă unele modificări pentru anumite categorii de lucrări faţă de cele prinse în DALI din anul 2010 dar şi datorită situaţiei existente din teren. De asemenea proiectantul a considerat ca fiind necesară sporirea unor clase de betoane, deoarece clasele de betoane pentru anumite tipuri de lucrări prinse în DALI nu mai respectau normativele în vigoare, acest lucru fiind impus atât de expertul tehnic cât şi de către Inspectoratul de Stat în Construcţii’’, se arată în hotărârea adoptată ieri de deliberativul Consiliului Judeţean Cluj. Drumurile pentru care s-a făcut suplimentare de fonduri sunt: DJ107P Gilău (DN1)-Someşu Rece-Mărişel-DN1R; DJ107M Luna de Sus-Băişoara-Buru-limita judeţului Alba şi DJ109A Chinteni-Vutureni-Recea Cristur-Dealu Jurcii. Pentru drumui DJ107P Gilău (DN1)-Someşu Rece-Mărişel-DN 1 R suplimentarea este de 2.856.745,85 lei (fără TVA) iar pentru DJ 107 M Luna de Sus-Băişoara-Buru-limita judeţului Alba CJ Cluj dă în plus 2.638.314,74 lei (fără TVA). Pentru celălalt drum suma suplimentată este de 2.505.269,31 lei (fără TVA).

Social democraţii clujeni consideră această suplimentare de fonduri în cadrul contractului cu Kiat drept absurdă, mai ales, spun ei, contractul trebuia finalizat în 2015. ‘’În primul rând au trecut şapte ani de zile de când s-a semnat contractul cu firma Kiat pentru reabilitarea celor 423 km de drumuri în care intră şi cele trei tronsoane pentru care s-a făcut suplimentarea de fonduri. În al doilea rând, pe celălalt lot de drumuri judeţene, consorţiul care a câştigat licitaţia a executat lucrările de modernizare, aproape finalizându-le. În al treilea rând, nu credem că după şapte ani firma Kiat va deveni mai serioasă pentru a finaliza modernizarea acestor drumuri. Considerăm că trebuiau găsite alte soluţii tehnice şi administrative pentru rezolvarea situaţiei. Au fost două tronsoane de drumuri la care au început lucrările în urmă cu cinci ani după care le-a abandonat şi au periclitat siguranţa circulaţiei. Este absurd să se vină cu această suplimentare de fonduri, mai ales că trebuia finalizat demult contractul’’, a spus Remus Lăpuşan.

Contractul de modernizare şi reabilitare pentru 423 km de drumuri judeţene din Cluj a fost atribuit de CJ Cluj în vara anului 2011 consorţiului de firme Kiat Group Construct (controlată de acţionari turci), Tehnic-Asist şi Damar Consult pentru suma de 281,7 mil. lei (circa 66 mil. euro), fără TVA. Investiţia face parte din “Programul de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene pentru perioada 2011-2015”- etapa I, care vizează 423 km de drumuri din judeţul Cluj, împărţite în cinci loturi.

C.P.

Articole din aceeasi categorie