Suntem campioni europeni la creşterea comerţului cu amănuntul

România a înregistrat, în aprilie, cel mai semnificativ avans din Uniunea Europeană la comerţul cu amănuntul, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat) arată că, în ritm anual, comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,7% în zona euro şi în Uniunea Europeană (UE). În aprilie, comerţul cu amănuntul în UE a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 3,4%, cele de combustibili au crescut cu 1,3%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,3%.
Cele mai mari creşteri anuale au fost raportate în România (7,4%), Polonia (6,6%) şi Lituania (6,5%) şi Franţa, cel mai semnificativ declin fiind raportat în Malta (minus 3,1%), Belgia (minus 1,5%) şi Slovenia (minus 1,4%).
În aprilie, comparativ cu luna precedentă, comerţul cu amănuntul a crescut cu 0,1% în zona euro şi cu 0,4% în UE, după ce în martie s-a înregistrat un avans de 0,4% în zona euro şi de 0,2% în UE. Comerţul cu amănuntul în Uniune a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 1,5%, cele de combustibili au crescut cu 0,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au scăzut cu 0,5%.
Cele mai mari creşteri lunare au fost înregistrate în Germania (2,3%), România (1,7%), Irlanda, Lituania şi Marea Britanie (toate cu 1,5%), cel mai semnificativ declin fiind raportat în Portugalia (minus 4,1%), Slovenia (minus 2%) şi Estonia (minus 1,8%).

Datele Institutului Naţional de Statistică arată că cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia vânzărilor de autovehicule şi motociclete, s-a majorat, în primele patru luni ale anului, cu 6,5%, comparativ cu intervalul similar din 2017, ca urmare a rezultatelor pozitive înregistrate, în special, în comerţul cu produse alimentare, băuturi şi tutun, respectiv cu produse nealimentare.

În intervalul 1 ianuarie – 30 aprilie al acestui an, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 7,6%, faţă de cele din primele patru luni din anul anterior, în timp ce vânzările de produse nealimentare s-au majorat cu acelaşi procentaj, iar comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a înregistrat un salt de 2,7%.
În aprilie 2018 faţă de aprilie 2017, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a consemnat o majorare de 6,7%, ca urmare a creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 11,2%), vânzările de produse nealimentare (cu 8,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 2,7%).

Articole din aceeasi categorie