Studiul „Educație pentru democrație în școlile din România”, prezentat la UBB

Studiul „Educație pentru democrație în școlile din România”, realizat de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai, va fi prezentat joi, 15 noiembrie 2018, în cadrul unui eveniment organizat, cu începere de la ora 12:00, în sala 502 a Facultății de Ştiințe Politice, Administrative şi ale Comunicării.

Conform celor anunțate de UBB, studiul descrie atitudinile și valorile profesorilor față de societate, sistem politic, precum și față de propria profesie, și arată că numărul profesorilor care au un atașament scăzut față de prezența unui regim democratic în țară „este îngrijorător”.

„Peste 45% dintre profesori sunt de acord și cred că ar fi foarte bine dacă România ar fi guvernată de un lider puternic, care minimizează rolul Parlamentului și al alegerilor, iar peste 60% cred că ne trebuie un guvern de specialiști care să conducă cum crede el că e mai bine. De asemenea, nivelul de toleranță socială al profesorilor este scăzut, chiar mai redus pentru unele categorii de persoane decât în restul societății. Cel puțin 1 din 8 profesori se pronunță în favoarea plasării elevilor romi în clase separate” – se precizează într-un comunicat al UBB, remis, miercuri, presei.

La dezbaterea moderată de Victoria Stoiciu (Fundația Friedrich Ebert România), prin care realizatorii studiului își propun „să analizeze împreună rezultatele și să caute soluții pentru ca educația școlară în România să contribuie la formarea unei culturi politice propice democrației”, vor participa prof. dr. Gabriel Bădescu (Facultatea de Știinte Politice, Administrative și ale Comunicării), lect. dr. Oana Negru Subțirică (Departamentul de Psihologie al UBB), Anca Gaidos, directorul Fundației Noi Orizonturi și Laura Borbe, specialist în programe educaționale al Fundației Noi Orizonturi.

M. T.

Articole din aceeasi categorie