Agitație pe șantierul legăturii Clujului cu Autostrada Transilvaniei la Tureni

Antreprenorul din Bistrița Dimex 2000 a mobilizat 220 de muncitori și 190 de utilaje pe cel mai nou șantier de drum expres din România, respectiv Turda – Tureni (DEx4), potrivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj. Lucrările la cei cinci kilometri de șosea rapidă și la drumurile de legătură au termen contractual de finalizare în 2025.

„Verificări pe șantierul DEx4 – drum de legătură pentru asigurarea conexiunii dintre A3 și DN1, în dreptul localității Tureni”, anunță DRDP Cluj, potrivit CNAIR.

Anunțul celor de la drumuri apare la o zi după ce primarul Emil Boc a spus că legătura cu Autostrada Transilvaniei este un proiect extrem de importantpentru clujeni pe care  îl va urmări îndeaproape. Edilul a spus că traficul din Cluj va fi decongestionat după ce drumul de legătura dintre DN 1 și Autostrada Transilvania va fi gata deoarece traficul greu nu va mai trece prin oraș.

„La legătura Clujului la autostradă se lucrează – un proiect care va fi gata până la sfârșitul lui 2024/începutul lui 2025. E un proiect pentru care m-am bătut enorm de mult ca să obțină finanțarea și aprobările necesare. Iată că se lucrează. Acela va ajuta Clujul, să decongestionăm traficul pe axa Baciu-Bulevardul Muncii și trecerea spre Apahida, după care să ajungă la centură și să se poată duce de acolo spre celelalte părți. Și să nu mai intre prin Gilău tot acest trafic nenecesar, care astăzi vine de la București sau de pe autostradă și se descarcă la Nădășel și bate tot Baciul și Clujul, aglomerând orașul. Șoferii vor coborî de pe autostradă pe la Tureni și vor merge pe centura de la Vâlcele la Apahida și de acolo vor merge la Baia Mare sau la Bistrița, în direcțiile cerute. Nu mai trebuie să vină prin Cluj traficul acela greu. E un proiect important, care e în lucru”, a spus miercuri Emil Boc în cadrul unei emisiuni radio.

Potrivit DRDP Cluj, lucările aflate în execuție sunt: Decopertare strat vegetal (s-a realizat decopertarea pe 60% din lungimea traseului);  Lucrări pregătitoare pentru descărcarea arheologică; Lucrări de umplutură, săpătură, stabilizare teren de fundare cu lianți hidraulici pe o lungime de 3 kilometri și piloți forați la pasajul peste DN1; Lucrări la cele trei bretele (Turda-Tureni, Tureni-Turda și Tureni-Gilău); Lucrări la spațiile de servicii.

Lucrarea este executată de Asocierea Dimex 2000 Company SRL – Autotehnorom SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Con-A Operations SRL. Lungimea drumului expres are cinci kilometri, valoarea contractului fiind de 562,61 milioane de lei, fără TVA.

Câștigătorul contractului pentru construcția drumului de legatură dintre A3 și DN1 (localitatea Tureni, județul Cluj) a fost desemnat în iulie. Liderul asocierii, Dimex 2000 Company, are sediul în județul Bistrița Năsăud.

Drumul expres cu o lungime de circa cinci kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime prevăzut cu separatoarele de sens.

Pe această șosea vor fi construite șapte poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu șase deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.

Mobilizarea firmelor care lucrează la drumul expres îi nemulțumește pe locuitorii din Tureni îngrijorați că utilajele grele le strică drumurile comunale.

„În fiecare week-end, vinerea, sâmbăta, vin să-și care utilajele grele pe drumurile noastre, reabilitate prin fonduri europene. Păi ei n-au drum tehnologic?”, a afirmat cu supărare Daniela Mănăilă,  primărița din Tureni, citată de refleqt media. Ea a amenințat că va amenda firmele constructoare pentru depășirea limitelor de sarcină pe drumuri comunale și județene!

 

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut