Şi la simularea examenelor se copiază…

Trei elevi de clasa a XII-a au fost eliminaţi, luni, de la proba de limba şi literatura română din cadrul simulării examenului de Bacalaureat, deoarece au încercat să copieze. Doi dintre ei sunt clujeni, iar cel de-al treilea, din Câmpia Turzii.

În judeţul Cluj, 13.432 de elevi de clasele a VIII-a, a XI-a şi a XII-a s-au înscris pentru a susţine proba la limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naţionale, respectiv a Bacalaureatului. Prezenţa la probă a fost de 95,2% la clasa a VIII-a şi de 94,5% la clasele XI-XII – a declarat, pentru Făclia, inspectorul şcolar general Valentin Cuibus.

Simularea examenelor naţionale continuă marţi, 14 martie, cu proba scrisă de limba şi literatura maternă (clasa a VIII-a) şi proba E)b) – Bacalaureat (clasele a XI-a şi a XII-a). Pentru joi, 16 martie, sunt programate proba scrisă la matematică (clasa a VIII-a) şi proba E)c) – proba obligatorie a profilului – Bacalaureat (clasele a XI-a şi a XII-a). Vineri, 17 martie, se desfăşoară proba E)d) – proba la alegere a profilului şi specializării – Bacalaureat (exclusiv pentru elevii clasei a XII–a). Rezultatele vor fi comunicate elevilor în 31 martie.

Conform celor anunţate de Ministerul Educaţiei Naţionale, subiectele, elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, sunt proiectate „astfel încât tratarea lor să valorifice capacităţile elevilor pe temele prevăzute în programa de examen şi parcurse până la această dată”. Corectarea lucrărilor va fi făcută, „în baza unor bareme care asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional”, de doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea. Notele obţinute nu se trec în catalog. „În situaţia excepţională în care se doreşte acest lucru, elevul trebuie să solicite profesorului consemnarea notelor în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratele şcolare judeţene vor lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune” – precizează MEN.

Potrivit MEN, obiectivele simulărilor sunt „familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susţine la finalul anului şcolar, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obţinerii unor rezultate satisfăcătoare”.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie