Şedinţele prea lungi şi bârfele taie din timpul de lucru

Colegii cu prea mult chef de vorbă, telefoanele şi şedinţele interminabile se află printre motivele pentru care trei din patru angajaţi români pierd zilnic până la două ore din timpul de lucru.

Un sondaj publicat de o platforma de recrutare on-line BestJobs arată că printre motivele cel mai des invocate pentru pierderea timpului de lucru sunt discuţiile telefonice zgomotoase purtate de colegi în birou, telefonul de serviciu care sună prea des, zgomotul ambiental specific birourilor open space, colegii cu chef de vorbă sau şedinţele prea lungi, la care se adaugă timpul petrecut pe reţelele de socializare sau pauzele de cafea şi de ţigară.
Conform sondajului, 8% dintre angajaţi ajung să piardă până la jumătate din ziua de lucru în acest mod, în timp ce jumătate dintre respondenţi spun că îi evită pe colegii bârfitori sau că nu intră pe reţelele de socializare în timpul programului. Totodată, 46% afirmă că răspund doar la telefoane şi mesaje importante sau urgente, iar 13% decid să-şi închidă telefonul personal în timpul orelor de program. De asemenea, 26% dintre respondenţi aleg să răspundă la e-mailurile legate de job abia după ce şi-au terminat treburile urgente, iar alţii 14% ascultă muzică în căşti pentru nu fi deranjaţi de zgomot sau de discuţiile colegilor.

„Dincolo de timpul pierdut, un sfert dintre respondenţi afirmă că toate aceste lucruri care îi distrag zilnic le influenţează calitatea muncii, iar doi din zece afirmă că le creşte nivelul de stres ca urmare a presiunii de a rezolva sarcinile de serviciu într-un timp mai scurt decât programul de lucru. Alţi 8,5% se simt demotivaţi, iar 3,4% întârzie sau chiar ratează anumite termene de predare.”, se arată în sondaj.

“Open space” – un concept depăşit?

Referitor la ceea ce ar trebui să facă angajatorul pentru a crea un mediu de lucru agreabil, aproape jumătate dintre angajaţi (47%) au menţionat programul de lucru flexibil. De asemenea, 45% au vorbit despre necesitatea creării de spaţii în care să poată lucra fără a fi întrerupţi, iar 24% să se renunţe la conceptul de „open space”. Alţi aproape un sfert (23%) dintre cei chestionaţi au spus că ar vrea ca angajatorul să le ofere cursuri de time management sau să creeze politici interne, precum zile fără şedinţe, iar aproape 13% dintre ei consideră că angajatorul ar trebui să limiteze timpul pentru pauzele de cafea şi ţigară.

Articole din aceeasi categorie