Şcoli din cartierele clujene, mai solicitate decât cele din centru, pentru clasa pregătitoare

Părinţii clujeni au înţeles în sfârşit că şcolile din cartiere sunt la fel de bune, sau chiar mai bune decât cele din centrul municipiului Cluj-Napoca, iar rezultatul este că, după a doua săptămână din prima etapă a înscrierii în învăţământul primar pentru anul şcolar 2017-2018, pe primele patru locuri, în ce priveşte numărul de cereri, sunt şcoli din cartiere, şi nu din centru.

„Cu patru zile înainte de finalizarea înscrierilor în clasa pregătitoare, din această primă etapă, la Cluj avem înscrişi 4.853 elevi, din 5.400 estimaţi. Aşa cum spuneam şi cu altă ocazie, estimarea este relativă, întrucât sunt părinţi care doresc să-şi înscrie la şcoală copii care n-au împlinit vârsta de 6 ani la 1 septembrie, iar aceşti copii trebuie evaluaţi de CJRAE. Ceea ce este interesant, în acest moment, este că, în sfârşit, părinţii au înţeles ceea ce ne străduim să le spunem de ani de zile, şi anume că şi în cartiere avem învăţătoare foarte bune şi avem spaţii de desfăşurare a cursurilor chiar mai bune, uneori, decât în centru. Au înţeles că în centru, din cauza numărului mare de copii, cursurile trebuie ţinute şi după-amiaza şi că aici nu se mai poate face after school, pentru că nu mai sunt spaţii disponibile. În consecinţă, pe primele patru locuri, în ce priveşte numărul de cereri, sunt acum şcoli din cartiere – din Grigorescu, din Mărăşti, din Mănăştur şi din Zorilor. Abia pe locul cinci este Şcoala Gimnazială «Ioan Bob», Liceul Teoretic «Nicolae Bălcescu» este pe locul opt, Şcoala Gimnazială «Iuliu Haţieganu» abia pe locul nouă” – a declarat marţi dimineaţa, pentru Făclia, inspectorul şcolar general Valentin Cuibus. Şeful IŞJ Cluj a adăugat că în continuare există cereri multe pentru şcolile din zona centrală, că aici se va suplimenta, oricum, numărul de clase, dar că nu se va mai ajunge la o suplimentare de la trei, la şapte, sau de la patru, la opt clase, cum s-a întâmplat anii trecuţi.

La începutul lunii martie, Cuibus declara că, „din păcate, ideea cu flotantul se păstrează şi anul acesta, ceea ce creează în continuare probleme. Chiar dacă le explicăm părinţilor că avem învăţători foarte buni în zona centrală, dar avem învăţători la fel de buni şi în cartierele municipiului, că spaţiile pe care le avem la dispoziţie în şcolile din cartiere sunt mult mai generoase decât cele din şcolile de centru, că în cartiere sunt condiţii mult mai bune de desfăşurare a cursurilor, că este program de dimineaţa, nu şi de după amiaza, nu ţin cont de asta. Lumea se înghesuie în continuare în zona centrală, unde nu mai avem spaţii disponibile, unde orele se ţin după-amiaza, unde nu avem profesori titulari suficienţi, pentru că cererile vor fi mai mari, evident, decât numărul de locuri pe care noi l-am alocat iniţial, deci automat şi faţă de numărul de profesori titulari pe care îi avem. Şi atunci, vor fi profesori care nu vor rămâne patru ani sau cinci ani la o clasă, ci vor rămâne un an sau doi ani pe post, urmând ca după aceea să fie schimbaţi, ceea ce, evident, creează o problemă în pregătirea copiilor. Din păcate, se uzează în continuare de flotant pe zona centrală, astfel că peste 85% dintre copiii care sunt înscrişi în clasa pregătitoare la şcolile din centrul municipiului Cluj-Napoca nu locuiesc în realitate aici, ci în cartiere”. Se pare că, în sfârşit, mesajul a fost înţeles, iar situaţia actuală înseamnă „un prim mare pas” spre decongestionarea şcolilor din zona centrală a municipiului.

Înscrierile pentru clasa pregătitoare, în această primă etapă, se încheie vineri, 16 martie. Potrivit MEN, cererile-tip se pot completa online sau la unitatea de învăţământ în care părintele doreşte înscrierea copilului. Părintele poate solicita, prin bifarea în cererea-tip de înscriere, ca locul la şcoala de circumscripţie să fie rezervat pentru eventualitatea în care copilul nu este înscris la unitatea de învăţământ pentru care părintele a făcut opţiunea, din lipsă de locuri libere. Validarea cererilor-tip completate online se face zilnic, în intervalul orar 8:00 – 18:00.

În zilele de 22 şi 23 martie vor fi afişate, atât în unităţile de învăţământ, cât şi pe site-urile acestora şi ale inspectoratelor şcolare judeţene, candidaţii înmatriculaţi, informaţii privind numărul locurilor libere şi lista copiilor neînscrişi după prima etapă. Dacă, după prima etapă, copiii nu sunt cuprinşi în nici o unitate de învăţământ, părinţii vor completa o nouă cerere de înscriere, repartizarea urmând să se facă pe locurile rămase disponibile după prima etapă.

A doua etapă de înscriere va avea loc în perioada 24 -30 martie, urmând ca rezultatele finale să fie afişate în 6 aprilie. Între 7 şi 13 aprilie, inspectoratele şcolare judeţene vor soluţiona toate cazurile nerezolvate după finalizarea celei de-a doua etape de înscriere.

M. TRIPON

Articole din aceeasi categorie