Românii au cheltuit peste 2,5 miliarde euro pe bunuri de folosință îndelungată

Piața bunurilor de folosință îndelungată a atins, anul trecut, 2,55 miliarde de euro, în România, în creștere cu 9,2% comparativ cu anul precedent, dar piața IT a consemnat cel mai semnificativ declin, de 15,1%, și a ajuns la 419 milioane euro.

Conform studiului GFK Temax, dintre produsele IT doar camerele web și mouse-urile au înregistrat evoluții pozitive. Tabletele au scăzut cel mai mult, urmate de sistemele de tip desktop și laptopuri. Piața foto a consemnat un declin de 14,6%, ajungând la 25 milioane euro, iar piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a scăzut cu 3,5%, la 64 milioane euro.

Creșteri semnificative, de peste 20 de procente, au fost la electronice, care au generat vânzări de 463 milioane euro, electrocasnice mari (577 milioane euro) și electrocasnice mici (178 milioane euro). La electronice, televizoarele cu dimensiuni și rezoluții superioare ale ecranelor se află pe trend ascendent, iar boxele mici și boxele cu sistem de andocare au înregistrat cea mai mare rată de creștere, acestea fiind urmate de sistemele Audio. Pe de altă parte, sistemele video și de înregistrare, împreună cu sistemele de navigare auto, au continuat să scadă.

În ceea ce privește electrocasnicele mari, piața a încetinit ritmul de creștere în ultimul trimestru din 2016, dar la electrocasnice mici, campania Black Friday a generat vânzări mai mari pentru toate categoriile de produse, cu impact considerabil pentru aspiratoare și aparate pentru prepararea băuturilor calde. Pe de altă parte, piața Telecom a crescut cu 12%, la 824 milioane euro, anul trecut, înregistrându-se o majorare semnificativă pe segmentul de telefoane cu ecrane mari.

Articole din aceeasi categorie