România participă la administrarea studiului internațional OECD-TALIS 2018

România participă la administrarea Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Study – TALIS), care se concentrează asupra mediului educațional și asupra condițiilor de lucru ale cadrelor didactice. Administrarea se desfășoară pe toată durata lunii martie 2018, sub coordonarea Centrului Național de Evaluare și Examinare (CNEE) – informează MEN.

„Pentru OECD-TALIS 2018, consorțiul internațional a selectat în mod aleatoriu 200 de unități de învățământ, România participând la nivelul învățământului gimnazial (ISCED2). Din fiecare școală au fost alese, de asemenea, aleatoriu, 20 de cadre didactice. Administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate), care vor fi completate online. Completarea fiecărui chestionar va dura aproximativ 45 de minute. Răspunsurile sunt complet confidențiale, iar datele profesorilor, directorilor sau școlilor nu vor putea fi identificate” – se precizeazî într-un comunicat al MEN, remis, miercuri, presei.

TALIS 2018 este cel mai amplu studiu comparativ internațional centrat pe mediul de învățare și pe condițiile de lucru asigurate profesorilor în școli din 46 de țări de pe cinci continente. În același timp, reprezintă o ocazie pentru profesori și directori de a contribui la analiza sistemului educațional și la dezvoltarea politicii educaționale din fiecare țară inclusă. Analiza transnațională care va fi elaborată la final va oferi statelor implicate posibilitatea de a identifica situații comune și de a descoperi exemple de bune practici ce ar putea fi adoptate.

Potrivit MEN, studiul TALIS 2018 se bazează pe succesul studiului TALIS 2013, care a pus accentul cu precădere pe conducerea școlii, mediul de lucru al profesorilor, condițiile de predare și impactul acestora asupra eficacității școlii și profesorilor. „În esență, studiul TALIS 2018 va analiza, între altele, calitatea metodelor pedagogice ale profesorilor și convingerile acestora referitoare la procesul de predare în contextul mediului de învățare – caracteristicile profesorilor și școlilor, importanța conducerii școlii și a atmosferei de lucru din școală, metodele didactice ale profesorilor și mediul școlar, respectiv importanța formării profesionale continue și a formării inițiale. În plus, noul ciclu TALIS 2018 are alte două dimensiuni de cercetare. Prima vizează pregătirea inițială a profesorilor din țările participante și va ajuta la identificarea de soluții privind recrutarea oamenilor potriviți pentru meseria de profesor, pregătirea acestora pentru meseria de profesor și păstrarea/rămânerea lor în sistem. Cea de-a doua dimensiune implică observarea metodelor de predare la clasă printr-un studiu video, cu scopul de a obține date comparative la nivel internațional și de a face progrese în cadrul cercetării privind eficacitatea procesului de predare” – precizează sursa citată.

Rezultatele vor fi incluse în raportul internațional planificat să apară în iunie 2019.

M. T.

Articole din aceeasi categorie