Peste 50.000 de liceeni implicați în proiectul Fundației PRAIS, „Suntem tânăra generație”

Peste 50.000 de elevi din clasele a IX-a – a XII-a și 3.000 de dascăli din 245 de licee din țară au fost implicați în activitățile proiectului național „Suntem tânăra generație!”, inițiat de Fundația PRAIS.

Proiectul, inițiat pornind de la raportul UNICEF publicat în aprilie 2013, potrivit căruia România se află pe ultimul loc din Europa în ceea ce privește starea de bine a tinerilor, se derulează în 20 orașe (între care și Cluj-Napoca), trei comune și un sat din România. Principalele sale obiective sunt promovarea și susținerea stării de bine, asociată importanței cunoașterii prin educație, a respectului de sine și a celor din jur, a bunelor relații, încrederii, responsabilității, toleranței, stilului de viață echlibrat, valorizând talentele tinerilor, diversitatea lor și militând pentru incluziunea socială a categoriilor vulnerabile din rândul acestora.

„Raportul «Factorii sociali determinanți ai sănătății și stării de bine a tinerilor», publicat de Organizația Mondială a Sănătății, arată că nivelul de satisfacție în viață scade odată cu vârsta și că este mai accentuat printre tinerii care provin din familii defavorizate. Inegalitățile asociate vârstei și sexului arată că răspunsul la factorii de stres din mediul școlar este mai ridicat în rândul tinerilor cu vârste în jur de 15 ani și cu o rată mai mare în rândul fetelor” – precizează inițiatorii proiectului.

Potrivit acestora, la nivel național, proiectul a angrenat elevii în activități menite a le stimula creativitatea, talentul, lucrul în echipă și bunele relații. Cele trei concursuri, „#BestFlashmob2017”, „Am talent!” și „Quiz”, au mobilizat peste 6.000 de elevi și 445 de cadre didactice din peste 100 de licee. În Cluj-Napoca au fost înscrise nouă Flash mob-uri din șapte licee, cu 263 participanți – elevi și profesori. Cele mai active unități clujene de învățământ, din cadrul proiectului, premiate de Fundația Prais, sunt: Colegiul Tehnic Napoca, Colegiul Tehnologic Nr. 1, Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau”, Colegiul Tehnic de Transporturi „Transilvania”, Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Colegiul Tehnic Energetic și Colegiul Tehnic „Raluca Ripan”.

Conferințele itinerante pe tema proiectului au reunit până acum peste 700 de liceeni, profesori și lideri de opinie. Bazate pe storytelling, evenimentele au reunit vorbitori de marcă: psihologi, sportivi olimpici, profesori, actori care au relatat experiențe de viață – adevărate modele pentru tineri.

Principalul canal de informare și de activare online al comunităţii de tineri este reprezentat de platforma integrată cu canalele de social media Facebook @suntemtanarageneratie și YouTube, alături de portalul www.tanarageneratie.ro.

Dezvoltarea acestui program este posibilă datorită grantului oferit de Fundația Coca-Cola în cadrul selecției de proiecte, pe care o face anual, la nivel internațional.

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *