Peste 10.000 de părinți au apelat în 2017 serviciul gratuit de telemedicină ALOPEDI 0364-917

Serviciul de callcenter ALOPEDI 0364-917, dedicat sfaturilor medicale pediatrice și  asigurat de medicii Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii din Cluj-Napoca este tot mai frecvent apelat de părinți, numărul celor care au sunat la acest serviciu în 2017 depășind 10.000.

„În cei patru ani în care Spitalul de Copii a oferit pacienților un serviciu de telemedicină gratuit, numărul apelurilor a crescut constant, ajungând, în 2017, la nu mai puțin de 10.852, cu 16,4% mai mult comparativ cu anul 2016. Numărul mediu de apeluri este de 30 pe zi, 75% dintre acestea fiind preluate în intervalul orar 8:00-22:00. Timpul alocat fiecărui pacient este suficient pentru a efectua o evaluare telefonică corectă a gravității stării copilului și pentru a oferi sfaturile necesare îngrijirii acestora. De altfel, extrem de relevant în acest sens e și faptul că nu au existat nici un fel de reclamații referitoare la activitatea desfășurată în call-center” – informează, printr-un comunicat de presă, Consiliul Județean Cluj, sub a cărui autoritate funcționează acest centru.

Deși înființat ca un serviciu de telemedicină dedicat copiilor din zona metropolitană Cluj-Napoca, în prezent doar 50% dintre apeluri provin din această zonă. Serviciul este intens solicitat acum și de pacienți din alte județe, pe primul loc aflându-se Bucureștiul, cu 25,7% dintre apelurile din afara Clujului, urmat de Brașov, Constanța, Alba, Prahova și Timiș. În același timp, calitatea serviciilor oferite a făcut ca adresabilitatea ALOPEDI să depășească granițele României, 122 dintre apelurile din 2017 provenind din alte țări.

„În cazul copiilor a căror stare permite îngrijirea la domiciliu nu există diferențe privind recomandările medicale, dar atunci când starea copilului necesită evaluare medicală față în față, sfaturile oferite pacienților din zona metropolitană Cluj-Napoca sunt mai precise decât în cazul celor din alte județe datorită diferențelor existente în ceea ce privește serviciile medicale non-stop disponibile în fiecare localitate” – se precizează în comunicatul CJ Cluj.

În ceea ce privește repartizarea pe parcursul anului, cele mai multe apeluri s-au înregistrat în perioadele de primăvară și iarnă, respectiv în lunile martie-aprilie și decembrie-ianuarie. „Febra a rămas și anul trecut cel mai frecvent motiv pentru care se apelează 0364-917, respectiv 20% dintre apeluri, urmată fiind de problemele digestive – 19% și de cele respiratorii – 15,8%. Majoritatea apelurilor, mai exact 70% dintre acestea s-au finalizat cu sfaturi privind îngrijirea copilului la domiciliu și comunicarea semnelor de alarmă specifice fiecărei situații. Un număr de 1452 de copii (13,4%) au avut nevoie de consult imediat față în față, în timp ce de intervenția serviciului de ambulanță a fost nevoie în doar 112 situații” – se mai precizează în comunicat.

Articole din aceeasi categorie