Pentru colaboratori

Depăşim puţin limitele genului publicistic care desemnează editorialul unui cotidian pentru un motiv simplu: nevoia de a îmbogăţi conţinutul ziarului cu idei şi opinii noi şi valoroase. Acest deziderat poate fi atins în mai multe feluri, dar cel mai important, poate, e prezenţa, în coloanele cotidianului, a colaboratorilor de înaltă probitate morală şi profesională.

Vremurile s-au schimbat – colaboratorii s-au schimbat!

Cerinţele, însă au rămas aceleaşi. Şi nu e cazul să vorbim despre veridicitatea materialelor publicistice, corectitudinea absolută a informaţiilor vehiculate, care se transformă în ştiri, articole, reportaje. Evident că ziarul selectează publiciştii care ajung să-şi exprime opiniile în paginile lui, conţinutul variat şi exprimarea a cât mai multor opinii fiind ridicate la nivel de politică editorială.

Există şi excepţii.

Dar, în principal, colaboratorii noştri trebuie să se conformeze unor reguli impuse de nevoile publicistice, nu numai pentru a păstra o ţinută „la cămaşă albă” a ziarului, ci şi pentru a nu scădea din caracterul sprinţar şi lizibil al cotidianului Făclia. Aşadar, o primă condiţie este ca portofoliul ziarului să se compună din materiale publicistice concentrate. Nu pot fi acceptate spre publicare materiale mai mari de 2500 de semne, în format electronic (New Times Roman 14), fără intervenţii fanteziste de aşa-zisă paginaţie, folosirea unor fonturi aiuritoare etc. În traducere liberă, este vorba despre materiale de maxim o filă şi jumătate. Ilustrarea materialelor „de la faţa locului” devine un real avantaj în procesul de publicare.

Cotidianul – se ştie – are reguli specifice de publicare cât mai rapidă a materialelor destinate să vadă lumina tiparului. Tocmai din acest motiv, rugăm publiciştii şi colaboratorii să trimită articolele numai pe adresa redacţiei (redactia@ziarulfaclia.ro), specificând numele responsabilului de pagină, (nume care se găsesc în caseta redacţională de la pg. 2).

Ne întoarcem la „excepţii”, pentru că necesităţile redacţionale se… ciocnesc adesea de autori care, realmente, se cred buricul pământului. Într-o pagină de ziar e nevoie de 4-5 (titluri) materiale publicistică ilustrate. Paginile care se derulează cu un singur titlu se referă, mai ales, la (foto)reportaje, şi, mai rar, la comentarii pe un singur subiect. Evident că importanţa acestor subiecte permit alocarea unor spaţii tipografice mai mari. Ele, însă, sunt atent selectate atât de redactorii responsabili de pagini specializate, cât şi de conducerea operativă a ziarului.

Am dori ca toate recomandările enumerate să fie citite cu… glas amiabil. Asta pentru că – suntem convinşi – atât noi, redactorii, cât şi colaboratorii noştri au un singur scop: satisfacerea deplină a cititorilor Făcliei.

Articole din aceeasi categorie