MedAccess – „Informare, înainte de accesul la suplimente alimentare”

Federația Asociațiilor Studenților Farmaciști din România (FASFR) derulează, în perioada 15 – 28 martie, o campanie națională prin care își propune să atragă atenția asupra consumului irațional de suplimente alimentare și medicamente.

Intitulată MedAcces, campania se va desfășura atât în mediul online, cât și în centrele universitare în care activează cele opt asociații locale membre FASFR (București, Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Oradea, Sibiu, Târgu-Mureș, Timișoara) și asociația parteneră din Republica Moldova.

„În ultimii ani s-a constatat că în România accesul la medicamente esențiale este unul deficitar, iar utilizarea suplimentelor alimentare este una irațională, mulți dintre pacienți utilizându-le pentru a-și trata afecțiuni minore. În acest context, campania își propune să răspundă la următoarele întrebări: Care este diferența dintre un supliment alimentar și un medicament? În ce situații utilizăm fie un supliment alimentar, fie un medicament? Care sunt efectele pe termen lung ale utilizării iraționale de suplimente alimentare? Ce categorii de oameni au nevoie în mod special de administrare de suplimente alimentare? Prin acest demers ne dorim să creștem gradul de încredere al populației în recomandările profesioniștilor în sănătate și să susținem calitatea acestor recomandări prin încurajarea unei educații continue a viitorilor profesioniști. De asemenea, încurajăm publicul larg să abordeze un stil de viață sănătos și echilibrat în detrimentul utilizării excesive a suplimentelor alimentare și îndemnăm viitorii profesioniști (studenți din domeniul sănătății) să-și dezvolte un simț critic, ghidat de principiile medicinei bazate pe dovezi” – precizează organizatorii.

În mediul online, campania MedAccess se va desfășura prin publicarea,  pe paginile de Facebook și Instagram ale federației, a unor materiale informative referitoare la istoria suplimentelor alimentare, categoriile de vârstă care au nevoie în mod special de administrarea lor, situații comune în care poate fi utilă administrarea de suplimente alimentare și accesul îngreunat la medicamente. Totodată, va fi diseminat un chestionar menit să reprezinte baza unei statistici privind nivelul de conștientizare și comportamentul populației cu privire la acest subiect.

Activitățile desfășurate în centrele membre vizează distribuirea de flyere informative în cadrul farmaciilor și al centrelor comerciale, prezentări online în licee și webinarii destinate fie studenților din domeniul sănătății și specialiștilor, fie publicului larg.

Campania este realizată cu sprijinul Companiei Farmaceutice Worwag Pharma România și al partenerilor de la Asociația română a producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI).

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut