Municipalitatea a început demersurile în vederea achiziţionării de autobuze electrice

În Cluj-Napoca vor circula 30 de autobuze electrice. Acestea ar urma să înlocuiască autobuzele convenţionale care deservesc mai multe linii de transport urban. Astfel, autobuzele electrice vor circula din cartierul Grigorescu înspre centrul oraşului, respectiv spre gară şi înspre cartierul Mărăşti – linia 27 (Grigorescu – Piaţa Gării), linia 28 (Grigorescu – Piaţa Mihai Viteazu) şi linia 30 (Grigorescu – Aurel Vlaicu) şi din cartierul Gheorgheni înspre centru şi, respectiv gară – linia 32 (Gh. Brâncuşi – Piaţa Mihai Viteazu) şi linia 32B (Gh. Brâncuşi – Piaţa Gării).

Consilierii locali au adoptat, în şedinţa extraordinară a Consiliului Local de joi, studiul de oportunitate privind înnoirea flotei de transport prin achiziţionarea de 30 de autobuze electrice. „Obiectivul primăriei municipiului Cluj-Napoca este îmbunătăţirea operării flotei şi reducerea costurilor de mentenanţă prin înlocuirea strategică a materialului rulant, pentru standarde înalte de accesibilitate şi deplasare. Prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv şi eficient, prin modernizarea/extinderea unei reţele coerente de piste/trasee pentru biciclete, dar şi prin crearea/modernizarea unor spaţii pietonale sau predominant pietonale confortabile pentru pietoni, se pot asigura condiţiile pentru realizarea unui transfer sustenabil al unei părţi din cota modală a transportului privat cu autoturisme (în creştere în România), către transportul public şi modurile nemotorizate, respectiv către utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare şi mersul pe jos. În acest mod, se pot diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme şi emisiile de echivalent CO2”, se arată în Hotărârea de Consiliu Local (HCL), precizându-se că achiziţia noilor autobuze electrice va contribui la scăderea emisiilor de CO2 echivalent din mediul urban, provenite din transportul rutier. Totodată, în document se arată că achiziţionarea mijloacelor de transport ecologice va avea un impact pozitiv direct asupra reducerii noxelor în municipiu.

Un prim rezultat, ar fi, potrivit documentului, creşterea numărului de pasageri care folosesc transportul în comun în detrimentul mijloacelor de transport poluante, reducerea impactului negativ asupra mediului datorat activităţii de transport călători, creşterea nivelului de siguranţă a reţelei de transport, eficientizarea transportului de suprafaţă, precum şi creşterea atractivităţii oraşului ca destinaţie turistică.

Potrivit HCL-ului adoptat, municipalitatea a încheiat, în toamna anului trecut, un contract cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca având ca obiect „Elaborarea studiului de oportunitate ” (studiu de trafic şi justificarea achiziţiei prin prisma impactului asupra mediului a noilor autovehicule de transport) pentru achiziţia autobuzelor electrice.

Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie