Ministerul Educaţiei a lansat pe agenda publică dezbaterea privind noua lege a educaţiei

Ministerul Educaţiei Naţionale a prezentat miercuri, 15 martie, în cadrul unui eveniment organizat la Academia de Studii Economice din Bucureşti (Învăţământul universitar – prezent şi viitor), direcţiile de acţiune privind asumarea opţiunilor majore ale educaţiei şi elaborarea proiectului de lege a educaţiei.

Potrivit unui comunicat al MEN, remis presei, cu această ocazie a fost avansat şi un calendar de lucru, cu următoarele etape: aprilie – mai 2017 – realizarea unei sinteze a consultărilor anterioare; iunie – noiembrie 2017 – evaluarea Sistemului Naţional de Educaţie (Starea Educaţiei); noiembrie – decembrie 2017 – asumarea opţiunilor majore ale educaţiei; ianuarie – februarie 2018 – elaborarea proiectului noii legi a educaţiei (sub coordonarea unui grup de lucru constituit la nivelul MEN); martie – mai 2018 – dezbateri publice; iunie – septembrie 2018 – dezbaterea proiectului de lege în Parlament.

Ministrul Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, a susţinut că se impun reglementări flexibile şi coerente pentru cadrul general de organizare şi funcţionare a Sistemului Naţional de Educaţie. „Din cele 365 articole ale actualei legi, au fost modificate 152, ceea ce reprezintă 41% din ansamblul ei. De asemenea, din anumite puncte de vedere, legea a rămas în urmă faţă de realităţile economico-sociale actuale. Prin urmare, o nouă lege trebuie să impună responsabilitate, atât şcolilor şi universităţilor, cât şi  cadrelor didactice, să prevadă o mai bună şi permanentă pregătire a acestora, deoarece de priceperea şi ţinuta lor profesională depinde în foarte mare măsură progresul elevilor şi studenţilor”, a declarat ministrul Educaţiei, citat în comunicat.

Prezent la reuniune, primul-ministru al României, Sorin Grindeanu, a declarat că, în contextul deselor modificări operate în actuala lege a educaţiei (Legea nr. 1/2011), „este nevoie de o viziune coerentă, generală, strategică a întregii societăţii asupra educaţiei pe termen mediu şi lung, asumată de toţi factorii guvernamentali şi neguvernamentali interesaţi” – se mai precizează în comunicat.

Conform aceluiaşi document, la eveniment au participat şi preşedintele Academiei Române, Ionel Valentin Vlad, preşedinţii comisiilor de învăţământ din Parlamentul României, Ecaterina Andronescu şi Camelia Gavrilă, preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor, Sorin Mihai Cîmpeanu, rectori, reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământul superior, secretari de stat şi directori din Ministerul Educaţiei. Alte subiecte abordate cu acest prilej au vizat prezentarea raportului de activitate al CNATDCU, evaluarea şcolilor doctorale, respectiv clasificarea universităţilor şi ierarhizarea programelor de studii.

M. T.

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *