Majoritatea românilor care fac cumpărături online sînt bărbați

Majoritatea românilor (66%) care fac cumpărături online sînt bărbați și doar 34% femei, în condițiile în care în Ungaria și în Bulgaria femeile sînt mai active în acest domeniu. Studiul Compari.ro, realizat la începutul acestui an, a identificat şase profile de cumpărători în mediul online: experții (29%) – cei care cunosc cel mai bine acest sistem, căutătorii de reduceri (18%), cei care verifică (16%), începătorii (13%), cumpărătorii ocazionali (12%) și aventurierii (12%). Înainte de a face o achiziție, majoritatea cumpărătorilor aleg ca sursă de informare principală site-urile de comparare a prețurilor, urmate de magazinele online de unde își cumpără direct produsele.

Românii cumpără preponderent electronice – componente pentru calculator, telefoane mobile, tablete și produse electronice precum televizoare, console de jocuri, cititoare de cărți electronice, în timp ce bulgarii cumpără aproape în proporții egale electronice și articole vestimentare, iar ungurii achiziționează o gamă mai variantă de produse – electronice, cărți, articole vestimentare și electrocasnice.

Aproape 30% dintre românii care fac achiziții online se încadrează în categoria “experți”, fiind cei care cunosc cel mai bine serviciile online, metodele de plată și de livrare și care preferă cumpărăturile online deoarece le consideră ușor de gestionat și oferă un preț avantajos.

Articole din aceeasi categorie