Interpreţii operei ‘Oedipe’, aplaudaţi la scenă deschisă, la finalul concertului de deschidere a Festivalului Enescu

La 81 de ani de la premiera franceză, la 59 de ani de la premiera românească şi la 136 de ani de la naşterea lui George Enescu, London Philharmonic Orchestra a evoluat împreună cu Corul Filarmonicii “George Enescu” şi Corul de Copii Radio. La pupitru s-a aflat celebrul Vladimir Jurowski, directorul artistic al festivalului.

Distribuţia a fost una de excepţie: baritonul Paul Gay (Oedipe), basul Sir Willard White (Tiresias), baritonul Christopher Purves (Creon), tenorul Graham Clark (Păstorul), başii Mischa Schelomianski (Marele Preot), In Sung Sim (Phorbas) şi Maxim Mikhailov (Străjerul), baritonul Boris Pinkhasovich (Teseu), tenorul Marius Vlad Butunoiu (Laios), mezzosopranele Ruxandra Donose (Iocasta) şi Ildiko Komlosi (Sfinxul), soprana Gabriela Iştoc (Antigona), mezzosoprana Felicity Palmer (Meropa).

“Întotdeauna m-am gândit la Oedipe ca la o lucrare pivot a secolului XX şi mi-am dorit să o pot dirija, aşa că este o imensă onoare şi bucurie să o dirijez la Festivalul Enescu 2017, alături de artişti români şi străini”, a declarat Vladimir Jurowski, la conferinţa de presă premergătoare spectacolului.

Interpretul rolului titular, Paul Gay (Oedipe) a afirmat că este primul solist francez care interpretează la Bucureşti acest rol.

“Este în limba mea maternă şi este incredibil că mă pot exprima în acest rol. Am avut sprijinul întregii echipe. Este un rol foarte intens şi are multe nuanţe, de la tristeţe, la disperare şi chiar bucurie”, a spus Paul Gay.

Mezzosoprana Ruxandra Donose (Iocasta) a mărturisit că, alături de colegii ei români din distribuţie, cunoaşte opera Oedipe “din tinereţe, din pruncie chiar”, în urmă cu 17 ani interpretând rolul Antigonei pe scena Operei de stat din Viena.

“Iocasta este un personaj care se exprimă prin iubire”, a mai spus Ruxandra Donose.

La rândul său, mezzosoprana Felicity Palmer (Meropa) a mărturisit că este pentru prima dată când interpretează Enescu.

“Este pentru prima dată când interpretez Enescu. (…) Sunt convinsă că va fi un concert minunat. Iar lucrul care mă bucură cel mai mult este că voi interpreta doar la începutul Actului II, aşa că mă voi putea bucura de restul operei, alături de public”, a declarat artista.

Spectacolul de deschidere, un adevărat eveniment multimedia, a beneficiat de versiunea regizoarei Carmen Lidia Vidu, care a declarat că ideea de a face un spectacol multimedia i-a aparţinut lui Vladimir Jurowski.

“A fost o muncă foarte dificilă, de mai bine de jumătate de an, zi de zi. M-am gândit în primul rând la public, şi am închis ochii şi mi-am imaginat cum ei ascultă muzica şi ce ar putea vedea în faţa privirii astfel încât să nu deranjez muzica, şi nici soliştii, şi totuşi subtil, subliminal, să construiesc un univers. Şi-atunci, pe o foaie contemporană foarte grafică, am plonjat în elemente care să ţină de praf de stele, profeţii, statui sparte, frânturi de temple, elemente care vin dintr-o vreme antică, dar care reformulate într-o cheie poetică pot să creeze un univers puternic pentru privitor”, a precizat regizoarea.

Articole din aceeasi categorie