Începe a doua ediţie a procesului de bugetare participativă din Cluj-Napoca

Municipalitatea anunţă demararea celei de-a doua ediţii a proiectului de bugetare participativă. Astfel, toţi cei care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca şi au împlinit vârsta de 18 ani, au ocazia să îşi asume rolul de participant activ în definirea şi abordarea problemelor oraşului, implicându-se în procesul de bugetare participativă prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro, arată reprezentanţii municipalităţii, prin intermendiul unui comunicat de presă. „Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Cluj-Napoca, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii clujene se manifestă şi se transformă în realitate. Este un proces deschis, incluziv şi transparent prin care membrii comunităţii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a banilor din bugetul local”, se precizează în document.

Procesul de bugetare participativă online pentru anul 2018 se va desfăşura după următorul calendar:

16 iulie – 19 august – depunerea proiectelor; 20 august – 30 septembrie – analiza proiectelor; 1 – 21 octombrie – prima etapă de vot; • 22 – 28 octombrie – validare vot I; 29 octombrie – 18 noiembrie – a doua etapă de vot; • 19 – 25 noiembrie – validare vot II; 26 noiembrie – afişare rezultate finale.

Potrivit documentului, propunerile de proiect trebuie să se încadreze într-unul dintre cele şase domenii: Alei, trotuare şi zone pietonale; Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei; Spaţii verzi şi locuri de joacă; Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.); Infrastructura educaţională si culturală; Oraşul digital.

Reprezentanţii administraţiei locale precizează că pot fi înscrise propuneri de proiecte doar online, pe platforma www.bugetareparticipativa.ro. „Persoanele care nu au acces la internet vor putea înscrie propuneri de proiecte, în perioada 16 iulie-19 august, cu sprijinul Primăriei. La Centrul de Cultură Urbană Casino va fi amenajat un birou unde, în fiecare zi lucrătoare din perioada de depunere, între orele 13.00-17.00, cetăţenii vor fi ajutaţi să depună proiecte pe platformă şi vor primi informaţiile necesare”, se menţionează în comunicatul de presă.

Conform documentului, bugetarea participativă organizată în Municipiul Cluj-Napoca în cursul anului 2018 cuprinde următoarele etape:

1. Crearea contului : pentru a putea trimite propuneri de proiecte sau pentru a putea vota, este necesară crearea unui cont pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.

2. Depunerea propunerilor de proiecte: fiecare cetăţean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu) prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA). Perioada de depunere a proiectelor începe luni, 16 iulie 2018.

3. Analiza tehnică şi legală a proiectelor de către municipalitate: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca. În urma acestei verificări, se va stabili lista proiectelor care sunt eligibile. „Fiecare persoană al cărei proiect a fost declarat neeligibil poate să primească, la cerere, un răspuns scris cuprinzând motivele pentru care propunerea a fost declarată neeligibilă”, arată municipalitatea, precizând că toate proiectele declarate eligibile urmează a fi supuse votului cetăţenilor.

Totodată, administraţia locală subliniază că propunerile de proiecte depuse trebuie să îndeplinească criteriile stabilite prin Regulamentul procesului de bugetare participativă, disponibil integral pe platformă. Analiza tehnică şi juridică a propunerilor este realizată de Primăria Cluj-Napoca, ale cărei servicii verifică conformitatea acestora cu standardele Regulamentului şi cu alte reglementări legale în vigoare.

„Propunerile care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate pot suferi ajustări tehnice din partea Primăriei Cluj-Napoca, dacă este necesar. Similitudinea conţinutului propunerilor sau proximitatea spaţială a acestora poate duce la integrarea diferitelor propuneri într-un singur proiect”, menţionează municipalitatea clujeană.

4. Votul cetăţenilor: Votul asupra proiectelor are loc online, pe platforma bugetării participative www.bugetareparticipativa.ro , în două etape distincte. „În prima etapă de vot, fiecare cetăţean înscris pe platforma bugetării participative poate alege şase proiecte (câte unul pentru fiecare dintre cele şase domenii stabilite). În această etapă, se vor selecta maxim 30 proiecte, primele trei proiecte clasate în funcţie de numărul de voturi din fiecare domeniu vor intra automat în a doua etapă de vot, iar celelalte în funcţie de numărul de voturi, indiferent de categoria din care fac parte. În a doua etapă de vot, fiecare cetăţean poate alege un singur proiect din cele maxim 30 stabilite în prima etapă. La finalul celei de a doua etape de vot, vor fi selectate 15 proiecte. Primul proiect din fiecare domeniu clasat în funcţie de numărul de voturi va fi selectat automat, iar restul proiectelor vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte”, explică reprezentanţii administraţiei locale. Potrivit acestora, proiectele care obţin cel mai mare număr de voturi vor fi implementate, începând cu anul 2019. „Eventualele modificări ale calendarului procesului de bugetare participativă vor fi publicate pe platforma www.bugetareparticipativa.ro”, mai menţionează reprezentanţii autorităţii locale.

Pentru informaţii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă, municipalitatea pune la dispoziţia clujenilor următoarele mijloace de comunicare: website: www.bugetareparticipativa.ro; email: bugetareparticipativa@primariaclujnapoca.ro; telefon: 0371 376 646 (de luni până vineri între orele 13.00-17.00); facebook: Bugetare participativă (http://fb.com/bugetareparticipativa).

Amintim care au fost primele proiecte câştigătoare, din cele şase domenii, în cadrul primului proces de bugetare participativă, desfăşurat anul trecut. Domeniul alei, trotuare şi zone pietonale – Şcoala Gimnazială “Nicolae Titulescu” – Complex Educaţional; domeniul mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei – Creşterea siguranţei pietonale la trecerile de pietoni; domeniul spaţii verzi şi locuri de joacă – Parcul Între Lacuri; domeniul amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.) – Amenajarea spaţiilor publice cu unităţi de colectare inteligentă a gunoiului; domeniul infrastructura educaţională şi culturală – Trotinete electrice-sistem de închiriat; domeniul oraşul digital – ClujWay – oraşul digital.

A.S.

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *