Festivalul internaţional al teatrelor de păpuşi şi marionete ‘Puck’ 2017: Am văzut copii fericiţi!

Premiul pentru Cel mai bun spectacol: ‘Povestea castronului şi a lingurii’, Teatrul de Nord Satu Mare, Trupa „Harag György”, Secţia de Păpuşi „Brighella” Premiul pentru Cel mai bun spectacol: ‘Povestea castronului şi a lingurii’, Teatrul de Nord Satu Mare, Trupa „Harag György”, Secţia de Păpuşi „Brighella”
Premiul pentru regie: Adela Moldovan pentru spectacolul ‘Crăiasa Zăpezilor’ Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Trupa Marionete Arad
Premiul pentru scenografie: Eugenia Tărăşescu Jianu, spectacolul ‘Povestea care a fost pătrată’, Teatrul „Arlechino” Braşov
Premiul pentru păpuşi: Eustaţiu Gregorian, spectacolul ‘Crăiasa Zăpezilor’, Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Trupa Marionete Arad
Premiul pentru muzică: Czapp Ferenc, spectacolul ‘Povestea castronului şi a lingurii’, Teatrul de Nord Satu Mare, Trupa „Harag György”, Secţia de Păpuşi „Brighella”
Premiul pentru dramaturgie: spectacolul ‘Povestea castronului şi a lingurii’, Teatrul de Nord Satu Mare, Trupa „Harag György”, Secţia de Păpuşi „Brighella”
Premiul de: interpretare colectivă pentru spectacolul ‘Crăiasa Zăpezilor’, Teatrul Clasic „Ioan Slavici”, Trupa Marionete Arad; interpretare individuală feminină ex aequo: Nagy Anikó – ‘Povestea castronului şi a lingurii ‘Teatrul de Nord Satu Mare, Trupa „Harag György”, Secţia de Păpuşi „Brighella”; interpretare individuală feminină ex aequo: Gabriela Lungu pentru rolurile interpretate în spectacolul ‘Crăiţa florilor’, Teatrul Municipal de Păpuşi „Guguţă”, Chişinău, Moldova; interpretare masculină: Daniel Stanciu rolul ‘Lupul’ din spectacolul ‘Scufiţa Roşie’, Teatrul de Animatie „Ţăndărică” Bucureşti
Diplome: Diplomă pentru relaţia actor – public, Andreea Ajtai, Teatrul „Ariel” Târgu-Mureş; Diplomă pentru impact vizual: spectacolului ‘Mica vrăjitoare’, Teatrul „Prichindel”, Alba Iulia
A fost, trebuie recunoscut, un veritabil tur de forţă, un tur artistic care va face să curgă încă multă cerneală. Festivalul ‘Puck’ a propus nu numai titluri interesante şi puneri în scenă atractive, ci şi o istorie vizuală a păpuşii şi a marionetei de la construcţie la mânuire, merit indiscutabil al ACTORILOR . Şi folosesc majusculele pentru a sublinia arta păpuşărească ca un aparte, una mult mai preţioasă, mult mai solicitantă fizic şi psihic, cu un public ţintă, copiii. Copiii, care sunt când interesaţi, când nu, când mofturoşi, când veseli, explozivi, gata să interacţioneze cu artiştii. Şi am văzut, pe durata festivalului, copii fericiţi. Mai mult chiar… Este un act de educaţie teatrală început devreme. Copiii de astăzi ai teatrelor de păpuşi şi de marionete devin spectatorii seniori de mâine, un plus de a duce copiii la teatru încă de la cele mai fragede vârste.
Festivalul şi-a atins scopurile artistice şi educative, mai ales că aria de cuprindere artistică a fost diversă, de la păpuşi şi marionete la teatru pentru adulţi, la operă, tehnici noi păpuşăreşti, adevărat răsfăţ intelectual.
Demostene ŞOFRON

Articole din aceeasi categorie