Farmaciile româneşti se mută în mediul online

Sectorul românesc de sănătate se dezvoltă într-un ritm accelerat, iar promulgarea Legii nr. 160 din 9 iulie 2018 pentru modificarea și completarea Legii Farmaciei nr. 266/2008 deschide noi oportunități pentru retailul farmaceutic, deoarece permite comercializarea produselor OTC (Over-The-Counter) și în mediul online.

Pe lângă suplimentele, dermatocosmeticele și parafarmaceuticele ce puteau fi vândute și livrate direct, acum opțiunile sunt mult mai diversificate. În continuare, produsele de tip RX pot fi listate în catalogul online, însă este obligatoriu să fie rezervate în farmacie și ridicate personal.

Această tendință este susținută la nivel internațional de Amazon, care a achiziționat recent startup-ul farmaceutic PillPack pentru o sumă de aproximativ un miliard de dolari. Domeniul farmaceutic a fost, până acum, specific comerțului tradițional, dar există o tendință din ce în ce mai pronunțată de migrare către digital. În România, o singură farmacie cu patru puncte de lucru și un magazin online a depășit cifra de afaceri de 68 de milioane de euro. Nișa este încă la început în eCommerce, dar farmaciile care aleg să vândă și online vor deveni lideri de piață în următorii ani.

Luând în considerare că România este pe primul loc în UE la rata de creștere a comerțului electronic, iar volumul de vânzări este estimat la 3,5 miliarde de euro în 2018, piața farmaceutică online ar putea avea o creștere similară cu cele avute de sectoarele IT sau Fashion în anii anteriori.

ContentSpeed este o platformă de eCommerce care oferă soluții dedicate farmaciilor independente, dar și marilor lanțuri naționale.

Articole din aceeasi categorie

One Response to Farmaciile româneşti se mută în mediul online

  1. arethusa xypehuzia sinergistina

    Modul ideal de a plasa medicamentele falsificate. O afacere in plin avînt.