Extinderea pe piețele externe este prioritară pentru afacerile de familie din România

În următorii trei ani, afacerile de familie din România vor investi prioritar în capitalul uman, în extinderea pe noi piețe, în special pe cele externe și în transformarea digitală, arată studiul „Barometrul afacerilor de familie din România” realizat de compania EY.

În studiu se apreciază că 66% dintre afacerile de familie cu o cifră de afaceri mai mare de 1 milion EUR au un angajat care are ca rol urmărirea tendințelor digitale, iar 6% dintre firme intenționează să recruteze pentru această poziție, în timp ce doar 28% nu au încă un Chief Information Officer sau un echivalent.

Întrebați ce ar face în situația în care resursele financiare nu ar fi suficiente pentru a acoperi în totalitate nevoile familiei și ale afacerii, 42% din antreprenori afirmă că ar pune afacerea pe primul plan. Cei mai mulți dintre antreprenorii români care conduc afaceri de familie (57%) ar ajusta atât nevoile familiei, cât și pe cele ale afacerii, în așa fel încât ambele să aibă parte de resurse pentru susținere și creștere.

Afacerile de familie de succes răspund acestei provocări prin crearea unor structuri de guvernanță care stabilesc ce măsuri să fie luate în momentul în care apar neînțelegeri sau conflicte între familie și business; este important ca aceste structuri să existe înainte ca situațiile de mai sus să aibă loc. Cu toate acestea, 73% dintre afacerile de familie nu au încă implementate structuri de guvernanță familială și nici nu au în plan crearea unei astfel de structuri.

Pe de altă parte, 85% dintre afacerile de familie organizează întâlniri regulate pentru a discuta probleme de business, iar cele mai multe (80%) se întâlnesc mai des de trei ori pe an în acest scop.

Planificarea succesiunii la conducere

Majoritatea covîrşitoare a antreprenorilor români cu afaceri de familie au identificat responsabilul sau responsabilii pentru succesiune, față de 87% la nivel global, ceea ce demonstrează că proprietarii acestor afaceri sunt proactivi în acest proces. Astfel, 20% dintre afacerile românești de familie au realizat cu succes trecerea la a doua generație de antreprenori, în timp ce 73% dintre acestea sunt încă conduse de fondatori și se pregătesc pentru succesiune. La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reușesc succesiunea la a doua generație și doar 20% realizează cu succes trecerea la a treia generație.

Articole din aceeasi categorie