Doar cîteva sute de autoturisme de lux înmatriculate în România

Românii au înmatriculat, în primele șase luni ale anului, câteva sute de autoturisme scumpe, printre care 13 Ferrari, cinci Lamborghini, trei Pontiac și 21 Cadillac, arată datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Astfel, pe categoria autoturismelor rare, se consemnează, în intervalul ianuarie – iunie din acest an, 547 de unități înmatriculate, cea mai mare parte dintre acestea fiind second-hand. Potrivit sursei citate, la nivelul primului semestru din 2017, cele mai multe înmatriculări de mașini scumpe au fost din gama Jaguar, respectiv 444 de exemplare, din care 97 încadrate la categoria „Autoturisme noi”.

De asemenea, statistica DRPCIV relevăcă, din ianuarie până în iunie, au fost înmatriculate 47 de mașini Maserati (dintre care 23 noi), 21 de Cadillac-uri (un singur exemplar nou), 13 Ferrari (patru noi) și nouă Rolls-Royce (7 exemplare second hand și două noi). În același timp, românii au mai înregistrat în circulație cinci unități din gama Lamborghini, patru Aston Martin și trei Pontiac.

Maşinile pe banzină domină piaţa românească

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piața, cu o pondere de 50,8% din total, în ușoară creștere comparativ cu ponderea pe care o aveau după primele 7 luni din anul trecut (50,3%).

În ceea ce privește autoturismele „verzi” (electrice și hibride), acestea au ajuns la o pondere de 1,8% din totalul livrărilor realizate în primele șapte luni ale lui 2017. Chiar dacă volumele sunt (încă) foarte mici, creșterile sunt importante (practic s-au triplat, atât cele electrice cu 179,2% cât și cele hibride cu 215,1%) și arată faptul că există un potențial important de creștere al acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător, va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto.

Alb şi gri – culorile preferate

În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 30,9% și respectiv, 25,1% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu 14,2% și negru cu 10,1%.

O altă analiză de interes este și evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4). Acestea reprezintă 21,2% din totalul livrărilor realizate în primele 7 luni din 2017, pe un volum total de 15.022 unități, în creștere cu 22,7% față de 2016 (peste creșterea medie a pieței, cu 15,5%).

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: 28,6% sunt de proveniență autohtonă, 22,2% sunt fabricate în Germania, 11,2% în Cehia; 8,1% în Spania și 7,6% în Turcia. În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producția autohtonă au crescut în anul 2017 cu 17,2%, în timp ce creșterea autoturismelor din import este una mai mică, respectiv 14,9%.

Parcul auto național din România s-a majorat, în 2016, cu 6,21% față de anul anterior, depășind 7 milioane de vehicule, din care peste 1,25 de milioane erau înmatriculate în București. La nivel național, din totalul celor 7.010.608 vehicule care circulau pe drumurile naționale la finele anului trecut, 5,47 de milioane (78%) erau autoturisme, în creștere cu peste 6%, comparativ cu sfârșitul anului 2015, când au fost înregistrate 5,15 milioane de exemplare. La finele lui 2016, pe drumurile din România circulau 3,036 milioane de vehicule cu motorizare diesel (din care 2,119 milioane de autoturisme), în timp ce 3,586 milioane de mașini aveau motoare pe benzină, din care 3,339 milioane erau autoturisme.

Articole din aceeasi categorie

One Response to Doar cîteva sute de autoturisme de lux înmatriculate în România

  1. Unu'

    Atîtea fițe și noi nici drumuri cum trebui nu avem! Fudulia și prostia merg mână în mână. Apropos, Pontiac nu e o marcă de lux, chiar dacă unele au 400 + CP.