Dej: „Electronica pentru toți”, ediția a II – a

La Clubul Copiilor din Dej s-a desfășurat, la sfârșitul săptămânii trecute, a doua ediție a concursului „Electronica pentru toți”, care se adresează elevilor din clasele a VII-a și a VIII- a, pasionați de electronică și de jocuri electrice și electronice. Un proiect cuprins în Calendarul activităților educative extrașcolare județene – CAEJ 2019, Poziția 81.

Concursul a reunit 5 echipaje a câte 4 elevi de la: Școala Gimnazială Nr.1 Dej (coordonator: prof. Luminița Câmpeanu), Școala Gimnazială „Avram Iancu” Dej (coordonator: prof. Daniela Herinean și prof. Cristina Nițu), Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Dej (coordonator: prof. Daniela Țîra), Școala Gimnazială Nireș (coordonator: prof. Cristina Nițu) și Clubul Copiilor Dej (coordonator: prof. Vasile Țîra).

Potrivit regulamentului, echipele participante au susținut câte șase probe, fiecare, pentru parcurgerea cărora a trebuit să facă dovada unor serioase cunoștințe teoretice și competențe practice în fața profesorilor evaluatori. În urma punctajului obținut, pe primele trei locuri s-au clasat echipajele de la Școala Gimnazială Nr. 1 Dej (I), Școala Gimnazială „Avram Iancu” Dej (II) și Școala Gimnazială Nireș (III), celelalte două echipe participante obținând câte o mențiune specială.

La fel ca anul trecut, concursul „Electronica pentru toți” a fost primit cu interes de elevi, atmosfera din curtea și din sala de examinare a Clubului Copiilor din Dej fiind extrem de „electrizantă”! Mai ales că, roboticienii Echipei „Vectron”, de la Colegiul Național „Andrei Mureșanu” Dej, îndrumați de prof. Gelu Tomșa, au ținut să fie prezenți la eveniment cu unul dintre proiectele lor de succes (un robot multifuncțional), care a captat interesul tuturor elevilor participanți la concurs. Un moment hors concours conceput ca o provocare pentru elevii de gimnaziu, posibil viitori roboticieni.

Potrivit directorului instituției, prof. Vasile Țîra: „Concursul a apărut ca o necesitate determinată atât de interesul manifestat de elevi pentru activități practice de acest gen, cât și de faptul că există un număr mare de firme specializate la noi în țară, interesate de descoperirea, atragerea și specializarea tinerilor în domeniul electronicii. Or, formarea acestora poate începe încă din gimnaziu, prin atragerea elevilor în activități științifice legate de acest domeniu”. Prin urmare, de notat intenția organizatorilor de a include în viitoarele ediții ale concursului și liceeni, entuziasmul manifestat de aceștia pentru competițiile cu aplicații practice fiind la fel de intens ca și al gimnaziștilor.

M. Vaida

Articole din aceeasi categorie