De urgenţă, prelungim prelungirea prelungirii

• Municipalitatea mai încheie un act adiţional pentru salubrizarea oraşului, în condiţiile în care trei licitaţii au fost contestate •
Municipalitatea clujeană şi-a luat prostul obicei de a convoca Consiliul Local vinerea la ora 12. Dacă vinerea trecută a fost şedinţă extraordinară, vineri, 29 septembrie, s-a desfăşurat o şedinţă „de îndată”, anunţată cu câteva ore înainte. Pe ordinea de zi, s-au aflat probleme menţionate cu câteva zile în urmă de publicaţia noastră, respectiv necesitatea actualizării indicatorilor tehnico-economici la unele investiţii finanţate prin PNDL, dar şi ”aprobarea continuării prestării serviciului public de salubrizare a municipiului Cluj-Napoca de către S.C. Rosal Grup S.A., în temeiul art. 50 lit. a), art. 51 şi art. 52 din H.G. nr. 745/2007, până la preluarea acestuia de către un nou operator, dar nu mai mult de 90 de zile, în aceleaşi condiţii stipulate prin Contractul nr. 72564/2005”.
Fiind o şedinţă „scurtă”, ca şi vinerea trecută, proiectele au fost votate fără a fi dezbătute. Prin urmare, contractul de deszăpezire şi salubrizare stradală pentru jumătatea de oraş în care operează societatea Rosal, contract care, în urma licitaţiilor nu a putut fi adjudecat, a fost prelungit cu trei luni.
Precizăm că, societatea Rosal a contestat, timp de mai mulţi ani, licitaţiile organizate de municipalitate în vederea atribuirii serviciului de salubrizare. Contractul municipalităţii cu Rosal datează din anul 2005, serviciul de deszăpezire şi salubrizare stradală fiind contractat pentru o perioadă de opt ani. După ce, în 2013, contractul a expirat municipalitatea a decis să-l prelungescă prin acte adiţionale. „Din materialul studiat în şedinţa de Consiliu Local se poate observa că procedurile de achiziţii sunt contestate în mod repetat. Practic, din câte am analizat, au fost trei proceduri de achiziţie, fiecare dintre ele contestate. Pentru că la ultima procedură de achiziţie, CNSC a admis, din câte am înţeles, parţial o contestaţie, a fost necesară această prelungire limitată la cel mult trei luni de zile pentru a asigura serviciul de curăţenie şi deszăpezire la începutul iernii, astfel încât clujenii să nu rămână fără acest serviciu până se clarifică litigiul în instanţă”, a explicat, pentru NCN, la finalul şedinţei, consilierul local PNL, Radu Moisin.
Deşi proiectul de hotărâre privind prelungirea contractului, prevedea menţinerea aceloraşi condiţii stipulate în contractul iniţial (încheiat în 2005), municipalitatea a decis să reactualizeze tarifele pentru anul în curs. „Tarifele sunt actualizate anual prin hotărâre de Consiliu Local, ultima actualizare, dacă nu mă înşel a fost la sfârşitul lui 2016 sau începutul lui 2017. Acele tarife vor rămâne în vigoare”, a adăugat Moisin.
La finalul şedinţei, primarul Emil Boc a refuzat să discute cu presa. Solicitat să dea detalii cu privire la prelungirea contractului de salubritate, Boc a spus laconic: „La revedere. Întotdeauna notaţi ce spun acolo. Am îmbătrânit prea mult să mai repet, nu mai pot să repet”.
Amintim că cealaltă jumătate a oraşului a fost atribuită spre curăţire societăţii Brantner, în urma licitaţiei de anul trecut.
Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie