Cum a căzut uşa vagonului din compunerea trenului Cluj Napoca – Bucureşti Nord

Uşa vagonului din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord a căzut singură pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în staţia Bărăbanţ, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din staţie, precizează reprezentanţii CFR SA.

Potrivit sursei citate, camerele „au surprins exact momentul în care uşa se desprinde şi cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar”.

CFR Călători a anunţat marţi că uşa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord a fost smulsă de un utilaj feroviar care lucra la infrastructura feroviară pe linia alăturată, la ieşire din staţia Bărăbanţ.

Astfel, reprezentanţii CFR SA consideră „tendenţioasă şi neprofesională acţiunea de imagine a operatorului naţional, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzaţii nefondate personalului feroviar al CFR SA!”.

„Referitor la acuzaţiile operatorului naţional de transport feroviar de călători CFR Călători, care marţi 08.08.2023 a învinovăţit pe nedrept şi în mod public că „la ieşire din staţia Bărăbanţ, un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agăţând şi smulgând uşa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord, care circulă pe linia alăturată”, facem următoarele precizări: Drezina pantograf care desfăşura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieşire din staţia Bărăbanţ, doar că uşa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut „singură” pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în staţia Bărăbanţ, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din staţie, care au surprins exact momentul în care uşa se desprinde şi cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!”, au precizat reprezentanţii CFR SA

Chiar operatorul naţional, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menţionează faptul că „uşa de acces este culisantă cu acţionare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staţionării trenului”! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă uşa vagonului, care este culisantă şi se deschide doar în timpul staţionării, dacă trenul IR era deja în mişcare „la ieşire din staţia Bărăbanţ”?!, precizează sursa citată.

„Deşi CFR Călători a acuzat oficial că „un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că „la trecerea prin staţia Bărăbanţ erau lucrători şi utilaje, am dat semnal de atenţie, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucişate”. Astfel, în contextul celor sus-menţionate, nu mai puţin a imaginilor care rezolvă misterul „uşii smulse”, considerăm tendenţioasă şi neprofesională acţiunea de imagine a operatorului naţional, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzaţii nefondate personalului feroviar al CFR SA!”, se menţionează în comunicat.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut