Daniel Metz, CEO NTT Data România: La noi nu se pune problema declinului, ci a creşterii business-ului

Sectorul IT este într-o continuă creştere la Cluj-Napoca. Zeci de mii de persoane, majoritatea tineri, lucrează în prezent în acest domeniu, în timp ce dezvoltatorii imobiliari construiesc de zor clădiri de birouri pentru a răspunde cererii tot mai mari venite din partea corporatiştilor din IT. La nivel de strategie locală, autorităţile îşi propun să susţină cu prioritate dezvoltarea acestui sector pentru a propulsa municipiul Cluj-Napoca să devină un adevărat laborator european în domeniul inovării.
La doi paşi de Piaţa Mihai Viteazul, mai exact pe strada Constanţa nr. 19-21 se află unul dintre polii puternici ai IT-ului clujean. Este vorba de compania NTT Data România, membră a gigantului japonez NTT DATA, al treilea angajator din lume cu 241.000 de oameni în 87 de state. Compania clujeană a fost înfiinţată în anul 2000, iar acum a ajuns la 1400 de angajaţi, care creează servicii informatice pentru giganţi precum BMW, Volkswagen, Virgin Media, Continental sau Deutsche Bank. Reprezentanţii firmei clujene spun că ţinta până la sfârşitul acestui an este de 1600 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 54 de milioane de euro. ‘’Am început să facem proiecte grele. Mai exact, i-am dat pe nemţi afară de la BMW şi Volkswagen şi lucrăm noi pentru ei. Firmele de IT şi-au făcut lecţiile şi lucrează pentru proiecte grele. Cine nu are proiecte grele iese de pe piaţă. Acesta este secretul, noi asta facem. În mod agresiv aducem proiecte grele. Locaţia nu mai contează, ci doar standardul de calitate. La noi nu se pune problema declinului, ci a creşterii business-ului’’, explică Daniel Metz, CEO NTT Data România.
Până să ajungă la aceste performanţe, NTT Data România a trecut prin mai multe etape, iar cel mai important lucru în evoluţia companiei, spune Metz, a însemnat ‘’decizia luată la momentul oportun’’.
‘’NTT Data România a fost înfiinţată în anul 2000, iar în 2002 am început sistemul ERP, adică sistemul de gestiune a afacerii unei întreprinderi. Avem un focus pe întreprinderile de producţie industrială din România şi avem în momentul de faţă 180 de clienţi care lucrează cu firmele noastre. Totodată, am investit în produse proprii aproximativ cinci milioane de euro. În 2005, noi făceam servicii pur programare însă mi-am dat seama că pentru a putea creşte trebuie să acoperim şi zone adiacente, precum mentenanţa şi optimizarea sistemelor informatice instalate la companii mari. Pe acestea le aducem în România în momentul de faţă pentru că se potriveşte foarte bine cu ce facem noi aici. Practic, întreţinem marile sisteme de IT de la BMW la Volkswagen”, a arătat antreprenorul clujean.
Daniel Metz a adăugat că una dintre politicile companiei a fost asocierea cu branduri mari din domeniul IT. „Am pedalat mult pe parteneriate pentru ca numai asociind numele cu companii mari puteam creşte. În 2006 am devenit parteneri Microsoft iar în 2007 am început să prindem un contract la BMW, astfel că în 2008 am ajuns la 250 de angajaţi”, a dezvăluit omul de afaceri.
Daniel Metz a afirmat că, în perioada crizei din 2008-2009, când oamenii aşteptau să fie disponibilizaţi, a apelat la o altă abordare în privinţa business-ului din IT. „Toată lumea aştepta din partea mea un mesaj cu privire la ce se întâmplă. În acel moment am analizat care este viitorul IT-ului în România, concluzionând că varianta cu simpli programatori a unor aplicaţii este calea greşită. De aceea, am decis ca noi să acumulăm expertiză de business, adică să ştiu ca şi programator ce înseamnă logistică, salarizare, economie etc. Aşa am învăţat economie germană şi românească, investind, începând cu 2008, în SAP, adică în sisteme de gestiune a unei întreprinderi. Am crezut că la finalul crizei noi vom fi pregătiţi să întrăm în piaţa SAP (Sistem de Gestiune a unei Întreprinderi). Astăzi, activitatea SAP constituie peste 30 la sută din cifra noastră de afaceri’’, a afirmat antreprenorul. Potrivit acestuia, decizia cea mai bună a fost luată în 2011 şi a vizat vânzarea companiei către concernul japonez NTT Data. ‘’Sunt mândru că am reuşit să aduc acest mare concern la Cluj. Altfel nu venea la Cluj ci la Bucureşti’’, a punctat Metz. În opinia omului de afaceri, destinul municipiului Cluj-Napoca este unul al inovaţiei şi al tehnologiei, tocmai de aceea, spune Metz, compania pe care o conduce se va implica intens la nivelul comunităţii pentru a menţine IT-ul aici.
„Suntem la începutul unor cicluri de creştere care vor marca viitorul omenirii. Suntem exact la locul potrivit, momentul potrivit şi vehiculul potrivit pentru că avem şansa să ajutăm evoluţia din punct de vedre tehnologic. Vreau să ţin oamenii tineri în ţară. Aţi văzut ce probleme grave avem la nivel de societate, peste 200 de mii de oameni au plecat anul trecut. Sunt exact acei oameni de care avem nevoie în economie. Au plecat pentru că nu au opţiuni. Vreau ca oamenii noştri să rămână aici, iar pentru asta o parte din banii pe care i-am câştigat trebuie sa-i dau înapoi’’, afirmă Metz, adăugând că anul trecut NTT Data România a avut a organizat 3773 de interviuri pentru recrutare personal, reuşind să facă 525 de angajări.
Cosmin PURIŞ

Articole din aceeasi categorie