Cum s-au pregătit autorităţile pentru marile festivaluri de muzică de la Cluj

Interviu cu subprefectul Alin Danci

De profesie jurist, Alin Danci a fost instalat în funcţia de subprefect al judeţului Cluj la sfârşitul lunii februarie a acestui an. Într-un interviu acordat ziarului Făclia, Alin Danci vorbeşte despre măsurile luate la nivelul serviciilor deconcentrate pentru desfăşurarea în bune condiţii a celor două mari festivaluri de muzică programate să aibă loc în această vară în judeţul Cluj.
De asemenea, subprefectul le transmite clujenilor soluţiile identificate în vederea prevenirii cozilor la ghişeele Serviciului Paşapoarte. Totodată, Alin Danci vine cu lămuriri legate de stadiul dosarelor de retrocedare aflate pe rolul Comisiei Judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată. Un alt subiect atins de subprefect vizează suspiciunea de antrax înregistrată săptămâna trecută la o societate comercială din cartierul clujean Someşeni.
Reporter: Care sunt principalele atribuţii pe care le aveţi ca subprefect şi cum colaboraţi cu prefectul judeţului Cluj?
Alin Danci: Ca şi subprefect îndeplinesc în numele prefectului atribuţii în domeniul conducerii serviciilor publice deconcentrate şi al conducerii operative a instituţiei prefectului. Printre atribuţii se mai numără îndrumarea metodologică a secretarilor unităţilor administrativ teritoriale, dar şi acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale. Tot ca subprefect asigur secretariatul Comisiei Judeţene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor. O altă atribuţie constă în asigurarea funcţiei de preşedinte al Comisiei de Protecţie a Mediului şi Ecologie. Colaborarea cu prefectul este una foarte bună, este o persoană foarte activă şi colaborăm foarte bine.
Reporter: Care sunt problemele cu care vă confruntaţi, care a fost, de exemplu ultimul caz cu care v-aţi confruntat?
Alin Danci: Săptămâna trecută, joi, prin serviciul 112 a fost sesizat un colet suspect, cu o suspiciune de antrax, un plic cu un praf alb care avea un bileţel pe care era făcută menţiunea antrax. Sesizarea a fost făcută în jurul orei 14.00, iar Instituţia Prefectului a fost informată destul de târziu, în jurul orei 17.00, dar au fost luate toate măsurile, zona fiind izolată. Acest caz s-a întâmplat în Someşeni, la o societate comercială. Din fericire, nu s-a confirmat după primele teste, a fost alarmă falsă.
Reporter: Cum colaboraţi cu instituţiile deconcentrate?
Alin Danci: Cu instituţiile deconcentrate colaborăm în principal bine, sunt unele sincope…dar încercăm să găsim cele mai bune soluţii. Avem grupuri de lucru, practic Colegiul Prefectural este organul colegial prin care se implementează programele, politicile şi strategiile guvernului în teritoriu, prin serviciile publice deconcentrate.
Reporter: În ce relaţii sunteţi cu primarii din judeţul Cluj?
Alin Danci: Suntem în relaţii foarte bune, colaborăm, ne sesizează cu diferite probleme locale pentru care noi încercăm să identificăm soluţii şi să îi sprijinim. Repet, este o colaborare foarte bună.
Reporter: Urmează Electric Castle şi Untold. Ce măsuri de siguranţă se vor lua la aceste două festivaluri?
Alin Danci: La Untold vor fi nişte grupuri de lucru care vor colabora cu toate structurile din cadrul Ministerului de Interne, SRI, firme de pază şi organizatorii evenimentelor. Practic, vor fi stabilite măsuri, misiuni specifice de ordine publică şi fluidizare a traficului. Cei de la ISU vor monitoriza şi evalua toate tipurile de risc, vor pune la dispoziţie corturi medicale şi chiar vor avea spitale de campanie.
La Electric Castle, care se va desfăşura în Bonţida, la fel, vor fi luate măsuri de ordine publică, se va restricţiona accesul şi vor fi asigurate corturi de prim ajutor, vor colabora şi vor avea misiuni toate instituţiile implicate, Poliţie, Jandarmi.
Reporter: Care este stadiul soluţionării cererilor ce vizează retrocedarea de terenuri, câte dosare sunt validate?
Alin Danci: Practic, în anul 2018, Comisia Judeţeană pentru stabilirea dreptului de proprietate privată s-a întrunit în trei şedinţe de lucru, ocazie cu care a adoptat 419 hotărâri. În acest an, de când sunt eu subprefect, Comisia Judeţeană s-a întâlnit tot în trei şedinţe şi au fost aprobate deja 393 de dosare. La ora actuală, avem în lucru aproximativ 400 de dosare, iar următoarea şedinţă va fi la sfârşitul lunii, în 28 iunie. Principalale sesizări care vin la Comisia Judeţeană de Fond Funciar vizează anularea hotărârilor Comisiei Judeţene de Fond Funciar, modificarea sau rectificarea titlurilor de proprietate emise conform Legii Fondului Funciar şi obligaţia de a face, practic, transpunerea hotărârilor instanţelor. Până la sfârşitul lunii mai, pentru anul 2019, au fost emise 364 de titluri de proprietate pentru teren agricol şi 81 pentru teren forestier.
Reporter: Urmează perioada concediilor, vom vedea din nou cozi la Paşapoarte?
Alin Danci: Am luat măsuri să preîntâmpinăm astfel de situaţii. E clar că în perioada concediilor fluxul va fi mai mare, dar avem posibilitatea de a face programări online şi în acelaşi timp există posibilitatea de a se prezenta în acea zi la ghişeu pe baza unui număr de ordine. De obicei încercăm să soluţionăm în acea zi solicitarea. Luăm în considerare şi prelungirea orarului.
Reporter: Aveţi un mesaj pentru clujeni?
Alin Danci: Le garantăm clujenilor că Instituţia Prefectului Cluj veghează la respectarea legalităţii şi tratează problemele lor cu imparţialitate şi obiectivitate.

Interviu realizat de Anca M. Colibăşanu

Articole din aceeasi categorie