Creştere spectaculoasă a vânzărilor de autoturisme, în România

În primele opt luni ale anului, piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 22% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, volumul total al livrărilor de autovehicule ajungând la 119.093 de unităţi.

Datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) arată că acesta este cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele opt luni, în ultimii 10 ani, în condiţiile în care, în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 103.592 de unităţi comercializate. Din totalul vânzărilor, 100.354 de unităţi sunt autoturisme (în creştere cu 24,2%, comparativ cu 2017), iar 18.739 sunt autovehicule comerciale (creşţtere cu 11,7%).

La nivel naţional, achiziţiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 64% din total, dar numărul de autoturisme cumpărate de către persoanele fizice (36.066 de unităţi) este cu circa 26% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut.

Dacia conduce topul vânzărilor

În clasamentul pe mărci continuă să conducă Dacia, cu 32.889 de unităţi, urmată de Volkswagen (11.606 unităţi), Ford (9.097), Skoda (8.950) şi Renault (8.795). Pe primul loc în topul modelelor de autoturisme se află Dacia Logan, cu 12.035 de unităţi vândute, poziţia secundă fiind ocupată de Dacia Duster (8.045 exemplare), iar locul trei de Dacia Sandero (6.406).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând la o pondere de 59,4% din total, procen semnificativ mai mare (creştere cu 8,3%) faţă de ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017, respectiv 51,1%.
La capitolul autoturismelor electrice şi hibride, datele statistice arată o pondere de 2,6% în total vânzări, peste nivelul de 1,9% de anul trecut. În această marjă, vânzările de maşini electrice s-au majorat cu 214%, până la 587 de exemplare, iar cele hibrid cu 53,6%, la 2.048 de unităţi.
În funcţie de culoarea preferată, alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând o pondere de 28%, respectiv 23,8% din totalul preferinţelor, iar ierarhia continuă cu albastru (cotă de 17,1%) şi negru (10%).
Aproximativ 30% din autovehiculele comercializate pe plan local provin din România, în timp ce 20,6% sunt din Germania, 10,8% din Cehia, 8,1% din Turcia şi 7,6% din Spania.

Articole din aceeasi categorie