Creştere semnificativă a cifrei de afaceri în comerţul cu amănuntul

În primele 11 luni ale anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 10,3% comparativ cu rezultate obţinute în perioada similară din 2016.

Datele furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată că această creştere a avut loc pe baza majorării vânzărilor de produse nealimentare (cu 13,0%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (cu 12,2%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (cu 6,1%).

Acelaşi trend ascendent a fost înregistrat şi în ultima lună a intervalului analizat, cînd volumul cifrei de afaceri a crescut cu 2,4% faţă de cel din luna precedentă, respectiv cu 11,4% faţă de luna corespunzătoare a anului 2016.

De altfel, în noiembrie, volumul comerţului cu amănuntul a urcat cu 10,9% în România comparativ cu perioada similară din 2016, ţara noastră fiind lider în Uniunea Europeană la acest capitol, după ce a consemnat, pentru a patra lună consecutiv, cea mare creştere în anuală înregistrată de un stat membru al Uniunii. Conform Oficiului European de Statistică (Eurostat), în noiembrie, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,8% în zona euro şi cu 2,7% în Uniunea Europeană, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, pe fondul majorării vânzărilor de produse non-alimentare (cu 4,1%), vânzărilor de combustibili (cu 0,9%), respectiv a celor de alimente, băuturi şi tutun (cu 1,4%). Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în România (10,9%), Polonia (7,6%) şi Malta (7%), singura scădere, de 1,2%, avînd loc în Estonia.
Totuşi ritmul anual de creştere a vânzărilor cu amănuntul în România a intrat pe o pantă descedentă în ultimele luni, de la un avans de 15,5% în august ajungând la 14,3% în septembrie, 12,6% în octombrie şi 10,9% în noiembrie.

V.D.

Articole din aceeasi categorie