Companiile româneşti au în plan angajări şi majorări salariale

Aproape trei sferturi dintre companiile din România (71%) intenţionează să facă angajări pentru posturi permanente, în timp ce, la nivel de salarizare, acestea sunt dispuse să ofere, în acest an, creşteri de până 15% a remuneraţiilor angajaţilor din vânzări, Resurse Umane, IT, producţie şi marketing/comunicare.

Rezultatele primei ediţii a studiului Randstad HR Trends, aproximativ jumătate dintre operatorii economici (47%) au declarat că plănuiesc să recruteze angajaţi pentru posturi temporare, iar majoritatea respondenţilor (94%) au spus că se confruntă cu lipsa de calificare a candidaţilor. Peste o treime (34%) dintre companii au planuri active de a angaja persoane sub 25 de ani şi doar 28% dintre companii caută studenţi. În acelaşi timp, aproape 53% dintre cei chestionaţi afirmă că le oferă salariaţilor programe de formare, ca soluţie la lipsa de calificare a acestora.
Un pachet salarial competitiv este considerat cel mai important factor în atragerea de talente de top de către 74% dintre angajatorii chestionaţi. Este urmat îndeaproape de un bun echilibru între viaţa profesională şi viaţa personală şi un nivel ridicat de siguranţă a locului de muncă. Elemente soft, precum un brand puternic de angajator şi o misiune clară, cu un scop profund, sunt, de asemenea, apreciate ca fiind importante de peste 35% dintre respondenţi.
Majoritatea respondenţilor dispuşi să mărească pachetul salarial pentru a atrage talente spun că sunt gata să ofere un salariu cu până la 15% mai mare, în top fiind companiile din sectorul calculatoarelor / serviciilor software / internetului, urmate de către cele din B2B & producţie.

Companiile sunt interesate de păstrarea angajaţilor competenţi
La capitolul provocărilor pentru departamentul de Resurse Umane se află gestionarea aşteptărilor privind pachetul de compensaţii şi beneficii (în 33% dintre cazuri). Astfel, managerii de companii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a păstra sau a atrage talente pentru departamentele de vânzări (18%), HR / formare / dezvoltare (16%), IT / tehnologie (15,4%), producţie (13,5%) şi marketing / comunicare (10,3%).
De asemenea, mai mult de jumătate dintre respondenţi (51%) declară că păstrarea performerilor de top este principala provocare a resurselor umane, urmată de creşterea performanţei şi a productivităţii (39%). Aproximativ 55% dintre companiile chestionate sunt de părere că descoperirea unui candidat care se potriveşte cu valorile şi cultura firmei este importantă.

Pe de altă parte, cele mai importante motive pentru schimbarea locului de muncă sunt ofertele mai bune (62,3%), mai multe oportunităţi de avansare în carieră în altă parte (34%) sau dorinţa de a urma o carieră diferită (31,6%).

Articole din aceeasi categorie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *