CNE: Statutul elevului – încă departe de o integrare completă în practica şcolară

54% dintre elevi s-au confruntat cu ostilitate din partea profesorului atunci când au contestat o notă obţinută la o evaluare scrisă, arată un raport privind implementarea Statutului elevului la nivel naţional, citat de AGERPRES.

Potrivit raportului făcut public de Consiliul Naţional al Elevilor, aproximativ 40% dintre elevi nu beneficiază de reducerea tarifului pentru transportul local în comun, iar 28% îşi simt pusă în pericol integritatea fizică şi/sau morală.

De asemenea, aproximativ 29% dintre elevii respondenţi au primit absenţă ca mijloc de coerciţie, iar dintre elevii care au acordat feedback-ul semestrial cadrelor didactice doar aproximativ 13% consideră că acesta a fost luat în considerare de către profesor.

„Astfel, se poate observa că atitudinea ostilă a cadrului didactic asupra elevului este des întâlnită în şcoala românească, iar opinia elevilor nu este luată în considerare. (…) Analizând rezultatele raportului şi principalele derapaje din sistem semnalate, observăm că Statutul elevului este încă departe de o integrare completă în practica şcolară”, se arată într-un comunicat transmis AGERPRES.

În vederea soluţionării problemelor semnalate de către elevii din România, Consiliul Naţional al Elevilor a venit cu o serie de propuneri, care sunt cuprinse în raportul la nivel naţional. ”Printre acestea, amintim operaţionalizarea Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii din Școli, care, în majoritatea cazurilor, există doar pe hârtie, precum şi realizarea unei fişe de feedback tipizată pentru evaluarea cadrelor didactice”, precizează sursa citată.

Mai mult, CNE îşi doreşte „activarea” Consiliului Naţional de Etică, în componenţa căruia să fie prezenţi şi reprezentanţi ai elevilor, precum şi elaborarea unui cod de etică al profesorului. În acelaşi timp, CNE propune întocmirea unei liste negre cu unităţile de învăţământ care nu respectă principiul transparenţei şi care, prin regulamentele de ordine interioară, încalcă Statutul elevului, precum şi publicarea acesteia pe site-ul Ministerului Educaţiei.

„În calitate de reprezentanţi ai elevilor, ne-am dorit să vedem care este situaţia respectării codului ce reglementează drepturile şi obligaţiile elevilor la nivel naţional şi, în urma analizei rezultatelor, ne declarăm dezamăgiţi de statisticile alarmante ce au fost înregistrate. În continuare, vom monitoriza atent respectarea Statutului elevului la nivelul unităţilor de învăţământ şi vom iniţia demersuri în vederea sancţionării acelora care îl încalcă”, a declarat preşedintele CNE, Ioana Băltăreţu.

Consiliul Naţional al Elevilor a lansat Raportul privind implementarea Statutului elevului la nivel naţional, document ce îşi propune să realizeze o amplă analiză asupra modului în care a fost implementat codul drepturilor şi îndatoririlor elevului în decursul ultimului an şcolar, bazat pe răspunsurile elevilor din judeţele din România.

Articole din aceeasi categorie