Clujenii pot depune cereri online pentru abonamentele parcărilor din cartiere

Primăria Cluj-Napoca anunţă că începând cu data de 3 ianuarie 2018, ora 08.00, clujenii care doresc să înregistreze o cerere pentru atribuirea unui loc nou de parcare cu abonament în cartiere au posibilitatea de a înregistra cererea online şi a evita astfel timpul de aşteptare la ghişeele Primăriei. Primarul Emil Boc a arătat, în cadrul şedinţei de marţi a Consiliului Local, că instituţia a lansat o aplicaţie informatică care va permite fiecărui cetăţean să depună o astfel de cerere de acasă. „După cum ştiţi, în fiecare an avem cozi în prima zi a anului, din partea cetăţenilor care doresc să depună o cerere pentru a solicita un nou loc de parcare. Nu vorbesc de cei care au loc de parcare şi trebuie să-şi plătească locul de parcare până pe 31 martie. E vorba de cei care nu au loc de parcare, dar doresc să depună o cerere ca în cazul în care, după 31 martie rămân locuri libere, neacordate, să se poată face alocarea locurilor de parcare pe baza cererilor depuse. Regula aprobată de Consiliu Local este primul venit, primul servit raportat la locul de domiciul”, a spus edilul, subliniind că municipalitatea vrea să simplice viaţa clujenilor. „Pentru a elimina sau diminua cozile care erau în prima zi de lucru am pus la dispoziţia clujenilor o aplicaţie informatică ce va permite fiecărui cetăţean al Clujului care doreşte să facă o cerere pentru un loc nou de parcare, începând cu data de 3 ianuarie, să poată depune această cerere online pe site-ul primăriei. Această cerere este echivalentul unei cereri depuse la orice ghişeu din primărie – primeşte număr de înregistrare şi are aceeaşi valabilitate ca şi cum ai fi depus cererea la ghişeul primăriei. Nimeni nu îi va putea opri pe clujeni să vină să depună cererea la primărie. Dar nu mai trebuie să stea la coadă, nu mai trebuie să stea în frig, o pot face de acasă, de pe calculator, de pe telefon”, a explicat Boc. Totodată, primarul a precizat că ghişeele primăriei se vor deschide abia în 8 ianuarie pentru plata abonamentelor efective, precum şi pentru achitarea taxelor şi impozitelor locale.
Emil Boc a amintit faptul că cererile pentru abonamentele de parcare pentru riverani din cartierele municipiului Cluj-Napoca pot fi depuse online de către persoanele fizice cu domiciliul stabil sau reşedinţa în Cluj-Napoca, proprietarii unui autoturism cu inspecţia tehnică periodică în valabilitate sau au în folosinţă un autoturism proprietatea unei persoane juridice în baza unei adeverinţe sau contract de comodat, respectiv persoanele juridice cu sediul social sau punctul de lucru în Cluj-Napoca cu autoturism în proprietate cu inspecţia tehnică periodică în valabilitate. „O persoană poate completa, online, o singură cerere. Cererea se va completa pe numele persoanei care figurează ca proprietar/coproprietar în certificatul de înmatriculare al autoturismului şi va avea anexate documentele solicitate, în caz contrar nu va putea fi considerată validă”, a mai precizat primarul Emil Boc. Acesta a menţionat că, deşi plata abonamentelor de parcare se va putea face abia din data de 8 ianuarie 2018, începând din data de 3 ianuarie 2018, ora 8, clujenii au, de asemenea, la dispoziţie posibilitatea de a depune cereri pentru atribuirea unui loc nou de parcare cu abonament atât la ghişeele primăriilor de cartier, cât şi la ghişeele Centrului de Informare pentru Cetăţeni (strada Moţilor nr. 7).
Primarul a prezentat şi care sunt paşii care trebuie urmaţi. Astfel, în primul rând, se accesează site-ul www.primariaclujnapoca.ro la secţiunea „Servicii online”, „Parcări” – ”Cerere parcare”. Apoi se completează câmpurile privind datele de identificare, după care se completează câmpurile privind adresa locului solicitat de parcare şi informaţii privind vehiculul pentru care se solicită loc de parcare.
Sistemul va trimite un e-mail solicitantului pe adresa precizată pentru a verifica validitatea datelor personale înregistrate în paşii anteriori. Confirmarea înregistrării cererii se realizează prin accesarea link-ului primit pe adresa de e-mail (PAS OBLIGATORIU pentru finalizarea procedurii). Revenit în sistemul de înregistrare, solicitantul va ataşa copie (poză) după talonul maşinii şi actul de identitate, iar după realizarea tuturor paşilor precizaţi mai sus solicitantul va primi pe adresa de e-mail numărul de înregistrare în sistemul de management al documentelor instituţiei, în baza căruia cererea va fi procesată, în conformitate cu prevederile Regulamentului aprobat prin HCL 25/2010.
Este foarte important ca solicitantul să completeze o adresă de e-mail validă şi corectă. Reiterăm faptul că pentru o adresă de e-mail şi un CNP/CUI se permite înregistrarea unei singure cereri. „Încercarea de a depune mai multe cereri pentru acelaşi solicitant se va considera tentativă de fraudă şi va duce la anularea cererii”, a precizat edilul.
Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie