Școli clujene declarate eligibile în urma apelului de proiecte pentru dotarea cu laboratoare inteligente

Inspectoratul Școlar Județean Cluj anunță validarea tuturor candidaturilor depuse la nivelul județului Cluj, din cadrul apelului competitiv de proiecte pentru „Dotarea cu laboratoare inteligente a unităților de învățământ secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor”.

Lista proiectelor admise ca urmare a finalizării etapei de verificare și evaluare a eligibilității solicitanților și a proiectelor depuse a fost publicată săptămâna trecută de Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Toate instituțiile de învățământ preuniversitar de la nivelul județului Cluj, care au depus proiecte în cadrul apelului, au fost declarate eligibile și intră în următoarea etapă de evaluare. Este vorba de: Liceul Teologic Reformat, Liceul Teoretic „Brassai Samuel”, Colegiul Național „George Barițiu”, Colegiul Tehnic de Comunicații „Augustin Maior”, Liceul Unitarian „Janos Zsigmond”, Liceul Teoretic „Báthory István”, Colegiul Tehnic de Transporturi „Transilvania”, Colegiul de Servicii în Turism „Napoca”, Colegiul Național „Emil Racoviță”, Colegiul Național „George Coșbuc”, Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Colegiul Tehnic „Anghel Saligny”, Colegiul Tehnic Energetic, Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea”, Liceul de Informatică „Tiberiu Popoviciu”, Liceul Special pentru Deficienți de Vedere, Liceul Tehnologic „Alexandru Borza”, Liceul Tehnologic „Aurel Vlaicu”, Liceul Teologic Baptist „Emanuel”, Liceul Teoretic Nr. 3 „Apaczai Csere Janos”, Liceul Teoretic „Eugen Pora”, Liceul Teoretic „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic „Nicolae Bălcescu”, Liceul Teoretic „Victor Babeș”, Liceul Tehnologic UCECOM „Spiru Haret”, Liceul Teoretic „Elf”, Liceul Teoretic Creștin „Pro Deo” și Palatul Copiilor – Cluj-Napoca; Colegiul Național „Mihai Viteazul”, Liceul Teoretic „Liviu Rebreanu”, Colegiul Tehnic, Școala Profesională Poiana, Colegiul Tehnic „Emil Negruțiu” și Liceul Teoretic „Josika Miklos” – Turda; Liceul Teoretic „Henri Coandă”, Colegiul Național „Andrei Mureșanu”, Liceul Tehnologic „Constantin Brâncuși”, Liceul Tehnologic „Someș” și Liceul Teoretic „Alexandru Papiu Ilarian” – Dej; Liceul Teoretic „Dumitru Tăuțan” – Florești; Liceul Teoretic „Octavian Goga” și Liceul Tehnologic „Vlădeasa” – Huedin; Liceul Teoretic „Petru Maior” și Liceul Teoretic „Ana Ipătescu” – Gherla; Liceul Teoretic „Pavel Dan” și Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” – Câmpia Turzii.

Reamintim că Ministerul Educației alocă 117.499.800,00 de euro, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru dotarea cu echipamente TIC de tip „smart lab” și materiale educaționale specifice pentru dezvoltarea unui laborator digital inteligent în fiecare liceu, colegiu, școală profesională, precum și în palatele și cluburile copiilor. Totodată, în cadrul apelului, cel puțin 120 de unități de învățământ preuniversitar secundar superior (colegii, licee, licee tehnologice, școli profesionale, inclusiv cele cu clase de învățământ dual), vor putea beneficia de un al doilea laborator inteligent, dacă numărul de elevi înscriși în anul școlar 2022 – 2023 este de minimum 500. În acest caz, finanțarea pentru al doilea laborator inteligent se va acorda pe baza scorului rezultat din următorii indicatori (în ordine descrescătoare): 50% – numărul de elevi (liceal) înscriși; 25% – media la examenul de bacalaureat pe liceu în ultimii 3 ani; 25% – rata de promovare la examenul național de bacalaureat (din numărul de candidați înscriși) în ultimii 3 ani.

În cadrul apelului vor fi finanțate următoarele tipuri de activități: achiziționarea de echipamente tehnologice, inclusiv mobilier ergonomic adaptat și integrat specific, pentru dezvoltarea unor laboratoare inteligente digitale; achiziționarea de conținut educațional, care va acoperi domenii din programa școlară și de software/ licență cu specific educațional care să asigure distribuirea centralizată, în rețeaua locală, a materialelor didactice pe dispozitive; conectarea dispozitivelor din laboratorul inteligent la rețeaua de comunicații a unității de învățământ; instruirea cadrelor didactice pentru utilizarea echipamentelor aferente conceptului de laborator inteligent digital integrat.

„Laboratoarele inteligente reprezintă o componentă importantă din PNRR, care oferă acces elevilor la resurse educaționale performante, contribuind astfel la crearea unor programe educative moderne și îmbunătățirea calității învățării. Smart Lab-urile oferă un set diversificat de tehnologii și resurse care permit elevilor să exploreze conținuturi variate și să se adapteze rapid schimbărilor de pe piața muncii. Acestea reprezintă o uriașă oportunitate atât pentru elevi, cât și pentru profesori, vor permite tuturor cadrelor didactice și elevilor să lucreze cu echipamente performante, optimizate, pentru a le asigura o experiență de învățare-evaluare accesibilă și favorabilă dezvoltării, centrată pe elev, va include interactivitate, creativitate și dezvoltarea abilităților sociale ale elevilor, ceea ce va conduce la asimilarea mai ușoară a informațiilor și experimentarea practică a acestora” – declară prof. Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

M. T.

Recomandat pentru dvs.

Sari la conținut