Când îşi aleg o slujbă, tinerii se bazează pe sfaturile mamei

În alegerea primului loc de muncă, generația Z (tinerii cu vârsta până în 21 de ani) din România are cea mai mare încredere în recomandările angajaților actuali ai unei companii, la distanță de un singur punct procentual (48%) se situează sfatul mamei, urmat de cel al consilierului în carieră și de cel al specialistul în recrutare al companiei.

Profesorii se situează doar pe locul al șaptelea în răspunsurile tinerilor români la această întrebare, în timp ce, la nivel global, ei sunt în top 3 “influnţatori” în ceea ce privește alegerea angajatorului, arată rezultatele studiului EY România – Barometrul încrederii angajaților în companii – 2017.

Barometrul EY arată că, în România, angajații actuali ai unei companii influențează în cea mai mare măsură deciziile generației Z în privința viitorului angajator. Părerea lor este mai importantă decât cea a membrilor familiei sau a consilierilor specializați, ceea ce înseamnă că organizațiile sunt cele care dețin pârghiile ce antrenează interesul noilor generații față de ele, cum ar fi employer branding și implicarea propriilor angajați”, afirmă Andreea Mihnea, HR director EY România.

Tinerii caută stabilitatea locului de muncă

Generația Z va avea încredere în alegerea primului loc de muncă în firmele care oferă oportunități de învățare și avansare în carieră (94%) și asigură stabilitate (80%). Din punctul de vedere al încrederii în viitorul șef, aceiași tineri indică respectul ca fiind mai important decât oportunitățile de dezvoltare. Gestionarea echilibrului între viața personală și cea profesională, dar și comunicarea deschisă și transparentă sunt importante pentru 80% dintre respondenți.

Patru din zece tineri români cu vârsta până în 21 de ani ar prefera să se angajeze într-o multinațională. Cei mai mulți dintre cei care au răspuns chestionarului preferă să lucreze într-o firmă privată (63%), în timp ce aproape unul din cinci intenționează să înceapă propria afacere și doar 12% și-ar dori să muncească în sectorul public.

Lipsa unui leadership puternic este factorul determinant în pierderea încrederii în angajator în România, comparativ cu lipsa unei compensații corecte la nivel global. Pentru angajații români, percepția lipsei unei compensații juste și inegalitatea oportunităților de salarizare și promovare se situează pe locul al doilea, fiecare cu 61% dintre răspunsuri.

Un nivel de încredere ridicat în companie influențează în cea mai mare măsură mulțumirea angajatului la locul de muncă (62%), nivelul de retenție în companie (60%) și dispoziția de a inova. Un nivel scăzut de încredere crește cel mai mult probabilitatea părăsirii companiei (75%), la distanță mare față de alte efecte ale lipsei de încredere: limitarea numărului de ore lucrate la cel minim necesar și implicarea și productivitatea mai reduse.

Puţini angajați consideră că sunt recompensați corect

Doar 7% dintre angajații români consideră că sunt recompensați pentru succesul companiei, în timp ce 63% cred că directorul general și ceilalți executivi, împreună cu acționarii, sunt cei care extrag cea mai mare parte din valoarea adăugată creată de firmă. De asemenea, doar unul din patru respondenți consideră că nu va fi promovat și nu va primi mărire de salariu în acest an, în timp ce aproape unul dintre trei are foarte puțină încredere în acest lucru.

Doar 14% dintre angajați au încredere că firma la care lucrează îi plătește corect în raport cu piața și colegii, în timp ce 40% cred foarte puțin acest lucru sau deloc.

Doar 24% dintre respondenți au foarte mare încredere în angajator, ceea ce situează România mult sub media globală, de 46%, după țări ca Germania, China, SUA și Marea Britanie.

Articole din aceeasi categorie