Campania naţională de informare „Adevărul despre Produse”

Organizaţia pentru protecţia consumatorilor InfoCons, Federaţia Asociaţiilor de Consumatori şi experţi din diferite instituţii de sănătate din România, au lansat campania naţională „Adevărul despre Produse”, cu scopul de informare şi transmitere a unor sfaturi utile privind modalitatea corectă de a citi eticheta şi a deosebi etichetele „mincinoase”.

Campania lansată cu ocazia Zilei Internaţionale a Siguranţei Alimentare îşi propune realizarea unui Ghid şi a unui Curs în domeniul protecţiei consumatorilor destinate cadrelor didactice din România, informarea consumatorilor privind citirea corectă a etichetei unui produs, derularea de campanii de conştientizare şi educare în învăţământul preuniversitar, consiliere şi consultanţă pentru agenţii economici privind informaţiile minimale pentru o informare corectă şi transparentă a consumatorilor, organizarea unor seminarii în centre universitare.
De asemenea, se are în vedere monitorizarea produselor şi a etichetelor acestora desfăşurate cu sprijinul voluntarilor, monitorizarea reclamelor pentru produse (TV, outdoor, social media etc). din punct de vedere al respectării legislaţiei privind mesajele transmise de agenţii economici, respectiv informarea constantă a consumatorilor despre publicitatea înşelătoare.
În plus, se doreşte demararea proiectului „Stop publicităţii înşelătoare!”, campanie ce are drept scop monitorizarea publicităţii la diferite produse şi identificarea reclamelor cu caracter îndoielnic şi înşelător, precum şi eliminarea mesajelor de genul: „recomandat de… „, „100%…”, ” cel mai bun…”, „locul 1 în…”, „produs autentic…”, „produs curat…” sau „fără gluten…”.

Articole din aceeasi categorie