Blestemul Autostrăzii Transilvania

Contractul de proiectare şi execuţie pentru tronsonul de autostradă 3 A 2 dintre Nădăşelu şi Mihăieşti a fost reziliat. Contractul a fost semnat în mai, anul trecut, cu asocierea de firme Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro SpA – S.C. Viaponte Rom S.R.L. (reprezentată, în calitate de lider al asocierii de Impresa Construzioni Giuseppe Mmaltauro SpA), având o valoare totală de 446.127.400,01 lei fără TVA. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere i-a transmis notificare de reziliere constructorului italian Maltauro (ICM), motivul fiind neseriozitatea constructorului. Contractul cu Maltauro este al patrulea reziliat pe Autostrada Transilvania. Primul a fost cel cu americanii de la Bechtel, care viza construirea întregii autostrăzi, în lungime de 415 kilometri. Finanţarea proiectului pentru acest tronson de autostradă este asigurată din bugetul de stat. Potrivit CNADNR, întreg sectorul de Autostradă 3A2, lung de 16,8 kilometri, se află pe teritoriul administrativ al judeţului Cluj. Traseul porneşte din zona Nădăşelu, de la kilometrul 8+700 şi asigură conexiunea la kilometrul 25+500 cu sectorul 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău. La kilometrul 17+800 se vor face parcări pe fiecare parte a autostrăzii. Durata contractului este de 18 luni, 6 de proiectare şi 12 luni de execuţie a lucrărilor.
Rezilierea contractului dintre CNAIR şi Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro SpA – S.C. Viaponte Rom S.R.L. a stârnit reacţia eurodeputatului Daniel Buda. Acesta cere premierului Mihai Tudose să îl demită de îndată pe ministrul Transporturilor. „Rezilierea contractului pentru porţiunea Mihăieşti-Nădăşelu din Autostrada Transilvania este încă o dovadă a faptului că actuala guvernare nu iubeşte Transilvania. Îl întreb, şi nu doar retoric, pe premierul Mihai Tudose, când are de gând să îl demită pe ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, principalul responsabil al blocajului dezvoltării infrastructurii de transport din România? Recenta reziliere a contractului pentru porţiunea Mihăieşti-Nădăşelu din Autostrada Transilvania în valoare de peste 446 milioane de lei este, în mod evident, o acţiune care oglindeşte incapacitatea administrativă a actualului Guvern, un Guvern fără viziune, preocupat doar de măsuri populiste, lăsând investiţiile actuale în paragină şi fără a iniţia altele noi.
În timp ce în alte state din Uniunea Europeană se inaugurează anual sute de km de autostradă, în România autorităţile naţionale se întrec în a rezilia contractele de construcţie pentru autostrăzi, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul tronsonului Mihăieşti-Nădăşelu, a cărui documentaţie s-a realizat în baza hărţilor de pe vremea Uniunii Sovietice. Probabil, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, este hotărât ca până la sfârşitul mandatului să îşi respecte promisiunea făcută în luna ianuarie, în cadrul audierilor din Parlament când a declarat faptul că: “Nu promit niciun kilometru de autostradă!”.
Îi solicit premierului Mihai Tudose să îl demită de îndată pe ministrul cu cele mai slabe performanţe din istoria postdecembristă. În lipsa unei astfel de decizii, sectorul infrastructurii de transport din ţara noastră va fi în continuare în moarte clinică”, a spus Buda.
C.P.

Articole din aceeasi categorie