Autostrada Sebeş – Turda ar putea fi gata fix la Paştele cailor

Inspecţia în vederea recepţiei pe lotul 4 al autostrăzii Sebeş – Turda ar putea fi făcută abia în martie, pentru că acolo nu s-au terminat lucrările, însă, chiar dacă tronsonul va fi recepţionat, nu se va putea deschide circulaţia până când nu va fi finalizat şi lotul 3, pentru că lotul 4 are descărcarea prin lotul 3.

„Inspecţia în vederea recepţiei pe lotul 4 Sebeş – Turda ar putea fi făcută abia în martie, pentru că acolo nu s-au terminat lucrările. Mai au de lucrat la taluze, la şanţuri, la garduri şi la alte elemente de siguranţă pe care trebuie să le monteze, care sunt elemente supuse recepţiei. Însuşi consultantul, în discuţiile cu noi, a recomandat să nu facem pe 15 februarie (inspecţia – n. r.), pentru că nu sunt gata lucrările şi, ca atare, noi estimăm că în luna martie se va putea constitui comisia de inspecţie în vederea recepţiei. Discutăm în continuare cu antreprenorul şi cu consultantul, pentru a vedea care este evoluţia şi să stabilim când se va face această comisie în vederea recepţiei. Nu ştiu de unde a apărut termenul de 15 februarie pentru recepţia lotului 4 deoarece niciodată recepţiile nu se fac până când nu se termină lucrările şi, ca atare, pentru această dată nu era programată nicio recepţie. Nu a existat niciodată un anunţ oficial al CNAIR privind recepţia pe 15 februarie a lotului respectiv”, a afirmat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), citat de Agerpres.

Neconformităţi Tirrrena Scavi

Purtătorul de cuvânt al CNAIR a mai afirmat că antreprenorul lotului 3, pe care s-au neconformităţi, este Tirrrena Scavi, care are 90 de zile la dispoziţie (de la inspecţia pe lot, în ianuarie – n. r., respectiv până în aprilie) să le corecteze. „Noi am fost în ianuarie în inspecţie, deci 90 de zile înseamnă aprilie, la care se adaugă perioada în care vremea nu a permis să se intre în amplasament şi să se facă lucrări. Practic, circulaţia în zonă depinde de modul în care Tirrena Scavi înţelege să corecteze neconformităţile constatate cu ocazia recepţiei. Dacă nu le corectează şi dacă nu putem face recepţia (pe lotul 3 – n. r.) blocăm, practic, două loturi pe care s-ar putea circula. Lungimea celor două loturi este de circa 27 de kilometri”, a precizat Şerbănescu, conform Agerpres.

Recepţia lotului 3 al autostrăzii Sebeş – Turda a fost suspendată din cauza existenţei unor neconformităţi constatate de comisia de specialitate, iar autorităţile au stabilit împreună cu antreprenorul un termen de remediere a problemelor de 90 de zile, a anunţat CNAIR. În funcţie de condiţiile meteorologice termenul poate fi prelungit la cererea antreprenorului.

Astfel, la inspecţia din 9 ianuarie 2018, au fost identificate numeroase zone cu deficienţe de planeitate şi rugozitate, pentru care raportul prezintă un calificativ „Inadmisibil”, nerespectarea Normativului 605, referitor la recoltarea de carote la o suprafaţă de 20.000 mp pentru stabilirea grosimii straturilor rutiere şi nerespectarea prevederilor Proiectului Tehnic privind calea pe pod. De asemenea, pe anumite sectoare, asigurarea scurgerii apelor prezintă neconformităţi.
Totodată, s-a constatat existenţa unor panouri de semnalizare de dimensiuni mari care sunt parţial obturate de parapete / panouri fonoabsorbante, în timp ce la structura de la km 45+600 există defecte la suprafaţa betoanelor. În plus, sistemul ITS, echipamentul de cântărire în mişcare, înregistrează numerele de înmatriculare ale remorcilor, fără a fi înregistrat numărul de înmatriculare al capului tractor, aşa cum a fost solicitat de beneficiar. De asemenea, nu a fost efectuată corespunzător semnalizarea în Spaţiile de Servicii.

Se inaugurează chiar şi 8,5 kilometri

Pe lotul 3 ar urma să fie inauguraţi iniţial 8,5 kilometri, iar după ce va fi dat în folosinţă şi lotul 4 vor fi aproximativ 27 de kilometri pe care se va putea circula. Lotul 3 tranzitează judeţul Alba, având o lungime de 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea, km 41+250 – km 53+700.

Autostrada Sebeş – Turda trebuia terminată în 2016

Lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda – km 53+700 – 70+000, sector km 53+700 – 53+900, km 60+550 – 60+700 – are 16,3 kilometri. Traseul se dezvoltă pe raza judeţului Alba, în stânga DN1, pe teritoriul comunei Miraslău şi pe cel al comunei Unirea, la vest de râul Mureş şi la sud de pârâul Ciugud. Constructorul este Asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH, iar costul tronsonului ajunge la 470,005 milioane de lei, fără TVA.
Autostrada Sebeş – Turda ar fi trebuit să fie finalizată în 2016, potrivit planurilor iniţiale. Proiectul „Construcţia autostrăzii Sebeş-Turda” presupune execuţia a 70 de kilometri de autostradă, asigurând o legătură între Autostrada A1, Sibiu – Sebeş – Orăştie – Deva – Timişoara – Arad – Nădlac, parte din Coridorul IV Pan-European, şi Autostrada A3, Braşov – Făgăraş – Târgu Mureş – Turda – Cluj-Napoca – Oradea – Borş, numită şi Autostrada Transilvania.

Articole din aceeasi categorie