Antonia, primul funcţionar virtual din România a intrat „în pită”

Primarul Emil Boc a anunţat la începutul şedinţei de Consiliu Local de miercuri, că, începând de ieri, primul funcţionar virtual din România, Antonia, şi-a început activitatea. „Primăria municipiului Cluj-Napoca continuă procesul de digitalizare a procedurilor din administraţia publică locală. De miercuri, şi-a început activitatea primul funcţionar virtual din România, numit Antonia. Prin crearea Antoniei, simplificăm accesul clujenilor la serviciile administraţiei publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerinţele legale în vigoare, am stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetăţenii le pot adresa Primăriei, cu ajutorul funcţionarului public virtual”, a arătat primarul Emil Boc, precizând că procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcţionarului public virtual Antonia. Potrivit primarului, clujenii vor putea alege să îşi înregistreze cererile, de la distanţă, fără a se deplasa fizic la registratura generală a instituţiei sau la una dintre primăriile de cartier. „Acest lucru ne permite să scurtăm cu 40% circuitul actelor în instituţie, prin faptul că cererile sunt înregistrate direct la şefii de servicii sau birouri, în subordinea cărora se începe procesarea solicitării şi pregătirea răspunsului către cetăţean. Prin accesarea butonului „Servicii online” – „Cereri” de pe site-ul oficial al Primăriei https://www.e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/, toţi cei interesaţi pot vedea linkurile către formularele online disponibile în această primă etapă”, a explicat edilul. Acesta a subliniat faptul că punerea în funcţiune a sistemului nu exclude relaţia cu cetăţeanul, respectiv cu funcţionarii de la ghişee. „Antonia poate eficientiza acest demers, prin faptul că trimite cererea direct către funcţionarul care are atribuţii în rezolvarea problemei pe care cetăţeanul o are”, a detaliat Boc, precizând că „intrarea în scenă” a Antoniei va reduce termenul de procesare a răspunsului primăriei la sub 20 de zile, faţă de 30 de zile cât durează în prezent.

Totodată, primarul şi-a exprimat speranţa ca semnătura digitală să fie recunoscută pe scară largă, considerând că nu este normal ca un cetăţean să nu poată folosi, în raport cu autoritatea de servicii de care are nevoie, un document cu semnătură electronică, emis de o altă autoritate. În acest sens, Emil Boc a solicitat Executivului modificarea legislaţiei, în aşa fel încât semnătura electronică să fie acceptată de autorităţi. “Cerem Guvernului să modifice legislaţia României astfel încât semnătura digitală să fie larg recunoscută între autorităţile publice şi private din România. Nu este firesc ca un document emis cu semnătură electronică de Primăria Cluj-Napoca – noi avem acum 60 – cetăţeanul să nu-l poată lua şi să-l ducă prin modalitatea electronică, printr-un simplu mail, la autorităţile statului – cadastru, carte funciară, pentru a putea produce efecte juridice”, a declarat Emil Boc.

Mai mult, Boc a precizat că municipalitatea clujeană este pregătită să implementeze semnătura digitală.

Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie