Angajări în comerţ şi construcţii, scumpiri peste tot

Managerii din economia românească prognozează operioadă de creştere economică până la începutul acestei veri, caracterizată şi printr-o relativă stabilitatea anumărului de angajaţi dar şi printr-o creştere generală a preţurilor.

Ancheta de conjunctură, realizată de Institutul Naţional de Statistică în luna aprilie, relevă că managerii din industria prelucrătoare preconizează pentru următoarele trei luni o creștere moderată a volumului producţiei. Pentru activitatea de fabricare a altor produse din minerale nemetalice se estimează cea mai ridicată rată de creştere, în timp ce pentru activitatea de fabricare a produselor din tutun se estimează o scădere. Referitor la numărul de salariaţi se estimează o relativă stabilitate, conjugatăcu o creștere moderată a preţurilor produselor industriale.

Potrivit estimărilor din aprilie, în activitatea de construcţii se va înregistra în perioada imediat următoare o creștere a volumului producţiei. Managerii anticipează o creștere moderată a numărului de salariaţi, dar şi o majorare a preţurilor lucrărilor de construcţii.

Managerii din sectorul comerţului cu amănuntul estimează că următoarele trei luni vor fi marcate de o tendinţă de creștere a activităţii economice, astfel că se va majora şi volumul comenzilor adresate furnizorilor de mărfuri de către unităţile comerciale. Angajatorii din comerţ prognozează şi o creștere moderată a numărului de salariaţi, concomitent cu o majorare a preţurilor de vânzare cu amănuntul.

Conform estimărilor din aprilie, şi cererea de servicii (cifra de afaceri) va crește moderat în următoarele trei luni. În sectorul de servicii se estimează o relativă stabilitate a numărului de salariaţi, precium şi o majorare moderată a preţurilor de vânzare sau de facturare ale prestaţiilor.

Reamintim că soldul conjunctural indică percepţia managerilor întreprinderilor asupra dinamicii unui fenomen care nu trebuie confundată cu ritmul creşterii sau scăderii oricărui indicator statistic.Soldul conjunctural procentual este obţinut ca diferenţă între procentajul managerilor care au ales varianta pozitivă a fenomenului şi procentajul celor care au indicat varianta negativă.

Articole din aceeasi categorie