Achiziţiile de autovehicule noi au crescut cu aproape 30%

Volumul total al vânzărilor de autovehicule în România a ajuns, în primele 5 luni ale anului, la 70.358 de unităţi, cu aproape 29% mai mult decât în intervalul similar din 2017.

Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) arată că cifra înregistrată la finele lunii mai reprezintă cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat într-o perioadă similară în ultimii 10 ani, în condiţiile în care în 2009, primul an al crizei, se înregistrau doar 49.971 unităţi comercializate. În mai s-a înregistrat un nou record al vânzărilor lunare, respectiv 18.505 unităţi, practic cea mai bună lună din ultimii zece ani.
Vânzările sunt susţinute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 62% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Este de remarcat că numărul de autoturisme cumpărate de persoanele fizice în intervalul analizat (22.620 unităţi) este cu 88% mai mare decât cel aferent perioadei similare din 2017 (12.025 unităţi). Astfel, ponderea achiziţiilor realizate de persoanele fizice a crescut, în 2018, la 38%, de la 27% în 2017.

Dacia rămâne în topul preferinţelor

Topul pe mărci (autoturisme plus autovehicule comerciale noi) este condus de Dacia, cu 20.461 de unităţi, urmată de Volkswagen (6.550) şi Skoda (5.529).
Totodată, pe segmentul autoturismelor ierarhia are în frunte Dacia – cu 19.223 unităţi şi 32,4% cotă de piaţă. Pe locurile următoare se clasează Volkswagen, cu 5.910 de unităţi şi 10% cotă de piaţă, Skoda (5.529 unităţi şi 9,3% din total piaţă), Renault (4.368 unităţi şi 7,4% cotă de piaţă) şi Ford (3.770 unităţi şi 6,4% cotă).

Pe modele, cu cele 7.777 de unităţi noi comercializate, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în aceste prime cinci luni din 2018, urmat de Dacia Duster, cu 4.476 unităţi, Dacia Sandero (4.387), Skoda Octavia (2.096) şi Renault Clio (2.007).
În funcţie de tipul de combustibil, ponderea autoturismelor cu motoare pe benzină continuă să crească, ajungând să deţină un procentaj de 58,8% din total, mai mult cu 11 puncte procentuale faţă de ponderea pe care o avea în aceeaşi perioadă din 2017, de 47,8%. Autoturismele ecologice (electrice şi hibride) deţin o pondere de 2,3% din total piaţă, nivel superior celui de anul trecut, când acesta era de doar 1,7%.

În funcţie de culoarea preferată, albul şi griul domină cererea, acestea înregistrând o pondere de 27,9%, respectiv 23,2% din totalul preferinţelor. În clasament urmează maşinile de culoare albastră, cu o cotă 17,4%, şi neagră cu 9,6%.
La capitolul ţărilor de provenienţă a autoturismelor, analiza arată că 31,1% din total provin din România, 19,9% din Germania, 11,5% din Cehia, 7,1% din Spania
şi 7% din Turcia. Vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au înregistrat un salt de 65,8%, comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere de 24,9%.


S-a redus importul de autoturisme rulate

În mai, importurile de autoturisme rulate au fost cu circa 15,2% mai mici decât în luna similară a anului trecut. Pe ansamblul primelor 5 luni din 2018 au fost înmatriculate 197.010 de autoturisme rulate, cu 8,1% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2017. Numărul autoturismelor rulate mai vechi de 10 ani reprezintă circa 65% din totalul celor 197.010 de unităţi (respectiv 127.039 unităţi).

Articole din aceeasi categorie