50 de troleibuze, cumpărate din fonduri europene, vor circula pe străzile oraşului

Muncipalitatea achiziţionează 50 de troleibuze, finanţate din fonduri europene. Licitaţia lansată în luna mai de Primăria Cluj-Napoca, în vederea achiziţionării de 50 de troleibuze noi, lungi de 18 metri, are un singur ofertant, potrivit datelor din noul Sistem Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), preluate de economica.net.
Producătorul polonez, Solaris, este singurul care a depus o ofertă, până la termenul limită de 9 iulie. Oferta este analizată, de comisia de licitaţie, etapa de evaluare urmând să se încheie până la 31 decembrie. Cele 50 de troleibuze urmează să fie achiziţionate în baza unui acord cadru pe o perioadă de 48 de luni. Valoarea totală a acordului este de 123 milioane lei, fără TVA, fondurile fiind asigurate prin Programul Operational Regional – POR şi bugetul local.
Cele 50 de troleibuzele vor fi de tip articulat, noi, cu planşeu jos (podea coborâtă) şi facilităţi pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă, se arată în caietul de sarcini.
Potrivit anunţului publicat pe SEAP, municipiul Cluj-Napoca a mai lansat o licitaţie în vederea achiziţionării de 50 de troleibuze, pe 15 februarie, însă licitaţia a fost anulată, deoarece la data limită de depunere a ofertei nu a existat nici un ofertant. La data respectivă, acordul cadrul avea o valoare estimată de 97 de milioane de lei şi o durată de 48 de luni.
Precizăm că municipiul Cluj-Napoca este primul oraş din România care a introdus autobuzele electrice, licitaţia fiind câştigată de firma Solaris. Contractul prevede achiziţionarea a 30 de autobuze electrice, dintre care 11 au fost livrate şi au fost puse în circulaţie pe 1 iunie.
Adriana STUPAR

Articole din aceeasi categorie

2 Responses to 50 de troleibuze, cumpărate din fonduri europene, vor circula pe străzile oraşului

  1. Rottendame

    Lui Zub: nu există nici un consemn împotriva companiilor româneşti. Există, în schimb, un ”stil românesc” pe care clujenii, probabil, n-au vrut să-l aplice: stilul şpăgii

  2. Zub

    E de mirare ca Astra Arad să nu fi participat la licitație, când era clar în interesul lor. Există vre-un consemn împotriva companiilor românești, sau a fost caietul de sarcini trasat cu dedicație, în schimbul șpăgii potrivite?